A keskenytörzsű flottájának egyik legfiatalabb gépével, az A7-AHY lajstromú Airbus A320-assal teljesítette a mai Doha és Budapest közötti menetrendszerű járatát a Qatar Airways. A katari légitársaságnak ez az egyik A320-asa, amely már az Airbus legújabb szárnyvég technológiájával, a sharklettel van ellátva. A Liszt Ferenc repülőtérre ma először érkezett Qatar Airways színekben sharkletes Airbus.
Felfejleszti A320/A330 business osztályait a Qatar
Európában az első: Sharkletes A320-as a Lufthansánál
A budapesti Liszt Ferenc reptéren 2013 márciusában szállt le először sharkletes A320-as a Lufthansa járatával. A német légitársaság Európában elsőként vezette be A320-as típusain az Airbus új szárnyvégét. A ferihegyi forgalomban azóta megannyi sharkletes A320-as megfordult már, de a Qatar Airways flottájából még nem volt rá alkalom, hogy ilyen gép teljesítette volna a budapesti járatot.
Az Airbus 2012 decembere óta kínál az új építésű A320-as típusaihoz sharkletet, mint opcionális kiegészítőt, amely az új hajtómű opciós A320neo családon már az alapfelszereltség része lesz. A 2,4 méter magasra felnyúló szárnyvég akár 4 százalékos üzemanyag takarékossághoz képes hozzásegíteni a gépet, és a csekélyebb kerozin fogyasztásból adódóan az üzemeltetők hosszabb útvonalakra (+100 tengeri mérföld), vagy nagyobb hasznos teherrel (+450 kg) repülhetik járataikat.
A Qatar Airways flottájában egyelőre mindössze három darab sharkletes A320-as van, és ezek közül az egyik, az A7-AHY lajstromú volt a mai QR213/QR214 járatpár teljesítője, először elhozva a ferihegyi reptérre sharklettel ellátott A320-ast a flottából.
Rövidesen azonban jóval nagyobb számban lesznek sharkletes A320-asok, mivel a Qatar Airways az A320neo indító légitársasága, és az Airbus várhatóan idén ősszel meg is kezdi a szállításokat. A Qatar Airways teljes A320neo rendelésállománya 50 gép, ebből 36 darab A320neo és 14 darab A321neo.
A jelenleg meglévő sharkletes A320-asok, mivel ezek a keskenytörzsű flotta legfiatalabb, 2012-es évjáratú gépei nemcsak a szárnyvégükkel tűnnek ki a sorból, hanem fedélzeti ellátásukkal is, mivel ezek business osztályain a nagyobb, szélestörzsű gépekhez hasonló, teljesen síkba dönthető ülések vannak telepítve, és a fedélzeti szórakoztató rendszer is nagyobb, 15.4″ monitoron keresztül közvetíti a tartalmakat. Az utaskapacitás ezeken az A320-asokon összesen 132 fő (12+120), szemben a másik, 144 üléses (12+132) konfigurációval, amelyeken hagyományos, még nem ággyá alakítható business osztályú fotelekben lehet utazni.