Az Airbus túlszárnyalta a céljait a 2014-es évben és új rekordot ért el azzal, hogy 629 repülőgépet adott át 89 ügyfelének, akiből nyolc új vásárlónak számít. A 2014-ben átadott repülőgépek közül 490 darab az A320-as családba tartozó gép volt, továbbá átadtak 108 A330-ast és 30 darab A380-ast is. Végül, de nem utolsó sorban a cég átadta az első A350 XWB típusú repülőgépet is a típus első üzemeltetőjének. 2014 a 13. olyan év volt az Airbus repülőgépgyár történetében, amikor a cég által átadott repülőgépek száma növekedett az előző évhez képest, ezzel megdöntve a 2013-ban elért gyártási rekordot is.

Az Airbus 1.456 darab nettó megrendelést könyvelt el 67 ügyféltől (ebből 14 új vásárló), ezzel a 2014-es év a második legjobb év lett a cég történetében. A megrendelések közül 1.321 darab keskenytörzsű, 135 darab pedig szélestörzsű repülőgépre szól. Ennek eredményeként az Airbus teljesítésre váró megrendelésállománya 6.386 darab repülőgépre növekedett, amely új iparági rekordnak számít. A megrendelésállomány listaár szerinti értéke mintegy 919,3 milliárd dollár.

Értékesítési sikerek, bővülő piacrészesedés

A 2014-es év végére az Airbus a 100 férőhely feletti repülőgépek piacán elérte az 50%-os piaci részesedést.

Az eladások területén kiemelendő az A330neo sikere, amely 120 kötelező érvényű megrendelést tudhat magáénak a program indulása óta eltelt mindössze 6 hónapban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A nap trollkodása, a Youtube-on élőben közvetített sajtótájékoztatón:

Külön köszöntöm a kollégáinkat Seattle-ben, akik fennmaradtak ilyen későig, hogy megnézzék ezt az élőben közvetített prezentációt. Kérem, hogy nagyon gondosan figyeljenek, hátha tanulnak valamit. – kezdte beszédét John Leahy COO

Másik kiemelkedő eredmény, hogy az amerikai Delta Airlines az A330neo típus beszerzése mellett döntött a transzatlanti járatainak teljesítésére, a csendes-óceánt átrepülő járatainak teljesítéséhez pedig az A350-est választotta, mely bizonyíték, hogy az Airbus termékei jól kiegészítik egymást és, hogy az A350-A330neo család a világ legerősebb hosszútávú gépcsaládja.

2014. harmadik nagy eredménye az Airbus számára a keskenytörzsű gépcsalád folytatódó népszerűsége, melynek köszönhetően az A320neo és az A320ceo (jelenlegi verzió) számos megrendelést tudhat magáénak, kiemelkedően a lízingcégek részéről.

Az A320neo a szűzrepülést követő ünnepségen. (Fotó: Samu Ádám - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az A320neo a szűzrepülést követő ünnepségen. (Fotó: Samu Ádám – AIRportal.hu)


Fontos mérföldköveken van túl az Airbus

Iparági szempontból a legfontosabb mérföldkő az A350 XWB program tesztprogramjának elvégzése és a típus sikeres tanúsítása volt, amely lehetővé tette, hogy az első repülőgépet a kitűzött határidőben átadják a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének.

A cég az A380-as típus gyártása terén is elérte a kitűzött célját, 30 darab óriásgépet adtak át 2014-ben. A típus három új üzemeltetővel bővült, az Asiana, a Qatar és az Etihad váltak superjumbo üzemeltetővé.

Fontos esemény volt az A330neo program elindulása is, amely a népszerű A330(ceo) változat alapjaiból profitálva egy újabb jó példája az Airbus a meglévő technológiai alapokon nyugvó innováció, ún. incremental innovation filozófiája melletti elkötelezettségének.

A 242 tonnás felszállósúlyú A330-300-as éppen tegnap teljesítette elős felszállását, mely az új hajtóművekkel ellátott neo típus alapja is lesz.

Mindeközben az A320neo 2014 szeptemberében történt szűzfelszállását követő tesztelési programja a tervek szerint halad, amely lehetővé teszi a típus tanúsítását 2015. harmadik negyedévében és az első üzemeltetőnek történő átadást 2015. év végén.

A 2015. év talán kevésbé látványos, de kihívásokkal teli év lesz az Airbus számára

“2014 egy remek év volt és az Airbus csapatai nemcsak teljesítették az elvárásokat, hanem túlszárnyalták a céljaikat és vállalásaikat” – mondta el Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója.

“Az Airbus komoly lépéseket tett abba irányba, hogy gyorsabb, egyszerűbben működő és agilisebb cég legyen, míg az “incremental innovation” stratégiánk segíti abban a céget, hogy minden kategóriában erősítse piacvezető pozícióját.” – tette hozzá Brégier.

Újságírói kérdésre Brégier kifejtette, hogy a gyártó nem tart attól, hogy a jelenlegi zuhanó olajárak miatt visszaesne a kereslet a cég által kifejlesztett új, üzemanyag-takarékos típusok iránt. Az üzemanyag a légitársaságok legnagyobb költségeleme, így a kerozinárak esésével a légitársaságok nagyobb profitot tudnak termelni, ebből a cégek a flottájuk megújítására is többet tudnak fordítani.

A 2015-ös év talán kevésbé lesz látványos és eseményekben, új bejelentésekben bővelkedő év a 2014-esnél, de a 2015-ös évnek kulcsszerepe lesz a cég profitlabilitásának és a gyártói kapacitásának további javításában. A vezérigazgató a cég értékesítési területétől a 2014-ben elért eredményekhez képest növekvő eladásokat vár el egy nagyon kemény piacon.

Cikkajánló Kipróbáltuk a Qatar Airways vadonatúj Airbus A350 XWB-jét

Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének.

Az Airbus sajtótájékoztatója – vágatlanul

Forrás: Airbus Youtube csatorna

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!