Az Alaska Airlines átadott egy Bombardier Q400-as repülőgépet a hidrogén-elektromos meghajtási rendszert fejlesztő cégnek, amely a Hyper Truck földi tesztberendezésén mutatta be a hajtáslánc működését.
A 76 üléses Q400-as (Dash 8-400) az eddigi legnagyobb méretű típus, amelyhez hidrogén-elektromos hajtásláncot fejleszt a Zero Avia.
A partnerség innovatív küldetését szimbolizáló különleges festésű, kutatási és fejlesztési célokra átadott repülőgépet az Alaska Airlines regionális légitársasága, a Horizon Air üzemeltette korábban. A légitársaság a típus kivonását követően állapodott meg arról, hogy egy példányt a Zero Aviának ad át.
Az átadási eseményen a Zero Avia 15 tonnás Hyper Truck földi tesztberendezésén bemutatta a több megawatt teljesítmény leadására is képes moduláris elektromos motorrendszerét 1,8 MW-os prototípus-konfigurációban, amely a Q400-ashoz fejlesztett ZA2000-es hajtásrendszere alapját képezi.
Amint korábban megírtuk, a Zero Avia átalakított 19 üléses repülőgépe a 600 kW-os hidrogén-elektromos motor prototípusával (ZA600) januárban szállt fel először, és márciusban már csak hidrogén-elektromos hajtással is repült.