A Bombardier új típusa, a CS100 Kansas-ben teljesítette az engedélyek megszerzéséhez szükséges, a berepülési legveszélyesebb részét. Az úgy nevezett VMU (Velocity Minimum Unstick Testing) lényege, hogy felszálláskor a repülőgép orrát a meghatározott minimális felszállási sebesség elérését megelőzően emelik meg, mely azt eredményezi, hogy a repülőgép törzsének hátsó-alsó része az elemelkedés előtt hozzáér a futópálya felületéhez. A tesztrepülőgépet ilyenkor számos szenzorral és ezek mellett egy olyan szerkezettel is felszerelik, amely nem engedi, hogy maga a géptörzs károsodjon.

Sikeresen túl van a legveszélyesebb teszteken a CS100-as

Forrás: Bombardier Aerospace

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!