Amszterdam lesz a Singapore Airlines-flotta vadonatúj A350-esének az első útvonala. Egész pontosan hosszú távú útvonala, mert a légitársaság a jövő áprilisi bevezetés előtt a hajózók gyakorlatszerzése, a típussal való összeszokás érdekében rövidebb járatokon is megfordítja a gépet.
Nagy várakozással van a Singapore Airlines (SIA) az A350XWB iránt, és nemcsak azért, mert összesen 67 darabos megrendelési szerződésük van rá érvényben, hanem azért is, mert az A350-900-as fedélzete lesz az, amely teljes egészében, mindhárom komfort osztályon (Business Class, Premium Economy, Economy Class) a szingapúri légitársaság legújabb kabintermékeit vonultatja fel.
A flotta első gépe már csaknem teljesen készen van Toulouse-ban. A legfrissebb, mai gyári fotó tanúsága szerint a külső festés el is készült, ami alapján a külsőségeket illetően már csak a Rolls-Royce Trent hajtóművek felhelyezése van hátra, hogy a 2016 januárjára tervezett ünnepélyes átadás minden gond nélkül végbe mehessen.
Ezért is van itt az ideje, hogy mintegy felvezetésképp a Singapore Airlines elkezdje közölni azokat a részleteket, amelyek felkelthetik a lelkes utazóközönség figyelmét. Az efféle hírek közül pedig az egyik, ha nem a legfigyelemre méltóbb a választott útvonalak bejelentése.
Az tegnap óta tisztasor, hogy a 2018-tól érkező extra nagy hatótávú A350-900ULR-rel (Ultra Long Range) a két évvel ezelőtt leállított közvetlen amerikai, elsősorban New York-i és Los Angeles-i járatait készül újra nyitni a légitársaság, de ugyanilyen érdekes lehet, hogy merre fognak repülni a normál, nem megnövelt hatótávú A350-900-asok.
A légitársaság döntése értelmében a típusnak megfelelő hosszú távú üzem előtt a hajózók gyakorlatszerzése, az összeszoktatás érdekében először rövidebb, regionális jellegű járatokon vezetik be 2016 első negyedévében a gépet. Így kerül rá sor, hogy például Kuala Lumpurban, vagy Jakartában is megfordul majd a Singapore Airlines flottájának legújabb büszkesége. A hosszú távú járatok pedig az ütemterv szerint áprilisban indulnak, elsőként Amszterdamba.
Az amszterdami Schiphol lesz tehát az első európai repülőtér, amely menetrendszerű A350-900-ast fogadhat a szingapúri légitársaság flottájából, de korántsem az egyetlen, mert a vállalat máris ígéri, az elkövetkező hónapokban újabb desztinációkra derítenek fényt. Csak azért is, mert 2016-ban összesen 11 A350-900-as átvétele van előjegyezve, ami alapos frissítést hoz a gépparkba és az útvonalhálózatba egyaránt.