Az új terminálépület, miután kívülről elnyerte végleges formáját, szinte már nem látszik, mennyit változik és mennyit fog változni az elkövetkezendő hónapokban. Az igazi látványos munka megtekintéséhez ezúttal már a falakon belülre kell kerülni. Helyszíni beszámoló.

A toronydaruk látványos távozása után felbolydult méhkashoz hasonlatossá vált a SkyCourt (Égi Udvar) belső tere: az alagsorban már a poggyászszalagokat szerelik, a földszinten válaszfalakat emelnek gipszkartonból, a tetőszinten pedig még a klímaberendezések alagútjait állítják össze. Jelenleg mintegy ezer ember dolgozik az új terminálépületen folyamatos három műszakban, hogy a Budapest Airport és partnerei minél hamarabb birtokba vehessék a helyiségeket.

A központi hallban már egy kivételével minden mozgólépcső is a helyére került, a belső tér kezd kitárulni és immár jól látható, hogy szinte ömlik be a fény a tetősíkban szerelt hatalmas üvegtáblákon. A három emelet magas üveghomlokzaton keresztül pedig már kiváló rálátás nyílik a repülőtér irányítótornyára és a gurulóutakra. Bár még sok helyen a betonból kiálló kábelkötegeket kell kerülgetni, már most is jól látszik, hogy lenyűgöző élményben lesz részük azoknak az utasoknak, akik a SkyCourton keresztül kezdik meg légi utazásukat.

Az első kapcsolószekrény feszültség alá helyezésével immár elektromos áram is van a SkyCourt (Égi Udvar) épületében. Az ismert Holdra szállási mondatot alapul véve: egy kis kapcsolás a KÉSZ-nek és egy hatalmas előrelépés az építkezésnek. (Képünkön Stephan Schattney BUD Future igazgató mutatja a SkyCourt titkait egy érdeklődő újságírónak.)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mostantól kezdve ugyanis elkezdődhet a beépített berendezések és eszközök üzemi próbája, a világítástól kezdve a tűzzáró ajtók mágnesein át egészen a csomagszállító szalagokig. Az elektromos rendszer bekapcsolásának egyik fontos előfeltétele volt, hogy a múlt héten sikeresen üzembe helyzeték a Budapest Airport szakemberei az újabb, sorrendben harmadik 10 kV-os betáplálást, amely a Vecsésen lévő alállomásról biztosít független villamos energia szolgáltatást a repülőtér erőműházáig. Ez után válik lehetővé a két régi, szintén 10 kV-os kábel felújítása illetve cseréje.

A SkyCourt alagsorában egyébként már gyakorlatilag készen áll a teljes klíma gépház, minden hőcserélő, vezeték, szűrő és meghajtás a helyén van. Ugyancsak a helyére került az a hatalmas dízelgenerátor, amely a jövőben egy nagyobb áramkimaradás esetén biztosítja, hogy szünetmentesen működjenek az elektromos berendezések a SkyCourtban. Az építőmunkások közben öt emelettel feljebb már egy sorban beépítették és kipróbálták az új terminál épület mennyezetbe épített lámpasorait, amelyeket korszerű, energiatakarékos fénycsövekkel látnak el.

Forrás: Budapest Airport – Facebook

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!