SpaceJet-re kereszteli át a Mitsubishi az MRJ-programot, a 90-es típus M90 kódnévvel kerül forgalomba, és érkezik majd a kisebb befogadóképességű M100-as variáns is.
A japán vállalat a Flightglobal cikke szerint döntött arról is, hogy elkaszálja a kisebb, MRJ70-es típust, M100 néven új, 76-székes verzió tervezését kezdi meg. Ennek kabinját a gyártó már a párizsi légi szalonon bemutatja, és szándékaik szerint az amerikai regionális légitársaságok igényei szerint alakítják ki, az MRJ90-es pedig M90 néven fut majd tovább.
A gyártó közleményében azt írta, az M100-as tervezésébe az elmúlt évek piackutatási eredményei alapján fognak bele, ezek alapján egy 76 ülőhelyes, háromosztályos elrendezésű géppel lehet a regionális légitársaságok igényeit a legjobban lefedni.
Nem mellesleg az amerikai légicégek – akik a legnagyobb vevőknek számítanak – is hasonló méretű gépet keresnek, mivel a pilótákkal kötött megállapodások tiltják a 76 székesnél nagyobb, 39 tonna legnagyobb felszállótömegnél nehezebb repülők üzemeltetését a regionális útvonalakon.
Az eddig kifejlesztett gépeik viszont nem tesznek eleget ennek a két kritériumnak, mivel a tervek szerint 2020-ban forgalomba álló M90-es nehezebb, az elkaszált M70-es pedig csupán 69 üléses lett volna, ez pedig jelentős versenyhátrányt jelentene az Embraer E-szériához képest.
Az M100-as 34,5 méter hosszú lehet, hatótávolsága 3540 kilométer, meghajtásáról a Pratt & Whittney PW1200G új generációs, áttételes hajtómű gondoskodik majd, rakodótere 13,6 köbméter lesz, és az ígéretek szerint a fej feletti tárolóban minden utas gurulós kézipoggyászának lesz hely.
Múlt héten számoltunk be arról, hogy nagy változások jöhetnek a Mitsubishi regionális gépének fejlesztésében, a Japan Times már akkor megszellőztette, hogy SpaceJetre keresztelik át a programot, amely jelentős csúszásban van az eredeti tervekhez képest, de a gyártó akkor még tagadta a változásokat, és a párizsi légi szalonon tervezte a bejelentést.