Átvette első ATR 72-600-asát az Air Serbia, a 2015-ben gyártott repülőgépet a Nordic Aviation Capital (NAC) lízingcégtől bérli a légitársaság, amely fiatalabb példányokra cseréli ATR-flottáját idén.

A szerb nemzeti légitársaság regionális flottájában eddig öt ATR 72-es repült, közülük három már bőven 30, kettő pedig 20 évnél is korosabb.

A tervek szerint még az idei évben a modernebb ATR 72-600-as változatú, fiatalabb példányokra cseréli három ATR 72-200-as és két ATR 72-500-as gépeit az Air Serbia.

A most átvett, MSN 1259 gyártási sorozatszámú, 2015-ben készült, YU-ALY lajstromjelet kapott ATR 72-600-as január 27-én érkezett meg Toulouse-ból Belgrádba. A típusváltozat hatótávolsága teljes terheléssel 1 404 kilométer.

Forrás: NAC

Ez a példány a cég meglévő gépeinél modernebb berendezéssel állt forgalomba, fedélzetén 72 darab Geven Prestige gyártmányú, vékony támlás, de enyhén dönthető ülésen foglalhatnak helyet az utasok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Serbia régebbi ATR 72-200-asai csak 66, az -500-asok pedig 70 főt tudnak szállítani.

Az utasok számára jó hír, hogy az újabb példányok ülések feletti csomagtartóiban elférnek a nagyobb méretű gurulós kabinbőröndök, így azokat már nem kell majd a raktérben elhelyezni a beszállításnál.

Az ATR 72-600-assal a légitársaság utasai elsősorban a Belgrád és Banja Luka, Bécs, Bukarest, Ljubljana, Podgorica, Prága, Szarajevó, Szkopje, Szófia, Szaloniki, Tivat, Tirana, illetve Zágráb között közlekedő menetrend szerinti járatokon találkozhatnak majd, de a szezonális horvátországi (Dubrovnik, Pula, Split és Zadar) útvonalakon is használják majd.

Forrás: Air Serbia