Felvázolta a következő hat évre vonatkozó üzleti stratégiáját a szlovén Adria Airways, melynek keretében nem csupán a gépparkon belüli átalakítások, de az üzleti modellben történő változtatásokat is eszközölne a légitársaság. Ennek következtében egy hibrid, low-cost és hagyományos modellben üzemelő vállalatként folytatná működését – számolt be az EX-YU Aviation News.
Adriai bevásárlásra készül a China Southern Airlines
„Az Adria Airways 2020-ig szóló üzleti stratégiájaként, mely már kidolgozásra került és a következő hat év során teljesítünk, mindenek fellett növekedést és a terjeszkedést tervezünk. Célunk, hogy az évi utasszámunk meghaladja a két milliót, új repülőgépeket vásároljuk és ezzel együtt optimalizáljuk a flottánkat. Mindezek mellett új útvonalakat fogunk bejelenteni, valamint növeljük a költséghatékonyságot és alkalmazkodunk a piaci igényekhez az árak szempontjából.” – nyilatkozta Mark Anžur, az Adria Airways vezérigazgatója.
A kevésbé gazdaságos Bombardier CRJ200 flotta számát csökkenteni kívánja a vállalat, amelynek leváltására a már most is szolgálatban álló CRJ900 típusból érkeznének újabb példányok. A flotta jelenleg 11 repülőgépből áll, amelyből négy-négy CRJ200 és CRJ900 típus, valamint két darab Airbus A319 és A320 is megtalálható a gépparkban.
Az üzleti modell tekintetében is változások következnek be, hiszen a hatéves terv részeként a low-cost és a hagyományos modell ötvözetét szeretnék bevezetni, hasonlóan a Flybe vagy a Vueling Airlines példájához. Ez valójában azt jelentené, hogy az olcsó alapárú jegyeket az utasok tetszőleges kényelmi szolgáltatásokkal egészíthetnék ki felár ellenében.
A szlovén kormányzat szeretné értékesíteni a légifuvarozó többségi tulajdonrészét, azonban ez csupán az Európai Bizottság által végzett vizsgálat után következhet be, amely megállapítja, hogy az uniós törvényeknek megfelelő volt-e a kormány által adott állami támogatás. Amennyiben jogellenesnek minősítik a támogatást, úgy a légitársaság kénytelen visszafizetni a 85 millió eurós összeget, amely ennek következtében a mélybe zuhanhat, hacsak nem sikerül a lehető leghamarabb egy potenciális felvásárlóval megegyezni.
Tavaly nyáron jelentek meg az első hírek, miszerint a China Southern Airlines komolyan érdeklődik a szlovén nemzeti légitársaság, valamint a ljubljanai repülőtér iránt. Ezeket az információkat a repülőtér vezetősége nagy reménységgel erősítette meg, ennek ellenére azóta sem láttak napvilágot újabb hírek egy esetleges befektetői szándékkal kapcsolatosan. A volt jugoszláv tagországok légifuvarozói iránt nagy az ázsiai és az Öböl-menti igény, ennek első sikere a szerb Jat Airways Air Serbia néven való átstrukturálása az Etihad Airways bevásárlásának köszönhetően.