Két év múlva, 2017-ben a Qatar Airways vezetheti be elsőként az A350XWB legnagyobb típusváltozatát, az A350-1000-est, amelynek fedélzete egyes légitársaságok első osztályú kabinjait is megszégyenítő szuper business osztállyal várja utasait.
Forradalmasítani készül a business osztályt a Qatar Airways. Az ötcsillagos légitársaság még az A380-800-as forgalomba állításakor úgy határozott, idővel csakis a kétszintes óriásgépen lesz a business és a turista mellett külön első osztály is. A többi géptípuson pedig egységesen kétosztályos konfigurációt alkotnak, ugyanakkor az eddigieknél is kiemeltebb színvonalú szolgáltatással a magasabbik árkategóriájú komfortzónában.
A Qatar Airways szándékát csak megerősíti a hír, amely szerint a légitársaság 2017 második felében már ezzel az új business osztállyal készül az A350-1000-es bevezetésére, méghozzá elsőként, merthogy ─ akárcsak az A350-900-as esetében ─ a leendő leghosszabb törzsű A350-est is a dohaiak fogják indítani. A Qatar ráadásul nemcsak az első, hanem jelen szerződések alapján a legnagyobb vevője is az A350-1000-esnek, mivel az Airbus könyveiben 37 darab megrendelés szerepel az aktuális lista alapján legdrágább, csaknem 352 millió dolláros kéthajtóműves Airbusra.
Az európai repülőgépgyár amikor szeptember végén bejelentette, hogy hozzálátott az A350-1000-es prototípusának a gyártásához nem szólt róla, hogy a Qatar lesz az indító légitársaság, de most, hogy ezt Marisa Lucas-Ugena, az A350XWB program marketing igazgatója egy nemrég tett nyilatkozatában újfent elmondta, biztosra vehető az állítás. A prototípussal az Airbus egyébként 2016 vége felé tervezi a szűzrepülést, ami egyben a tanúsító tesztek berepülési szakaszának kezdetét is jelenti.
A Qatar Airways új szuper business osztályáról egyelőre kevés részletet tudni. A légitársaság vezérigazgatója 2016-ra ígéri a premiert, amikor minden lepel, ami most még takarja az új kabinterméket lehull majd. Nem tudni biztosan, de esélyes, hogy ahogy korábban a Dreamliner business osztályát, majd később a Superjumbóra tervezett vadonatúj első osztályt is az ITB turisztikai szakkiállításra viszi el bemutatni a Qatar, amely jövő évben március 9-13. között kerül megrendezésre szokásosan a német fővárosban.
Akbar Al Baker által minden bizonnyal a lényeget előrevetítő „franciaágyas” business classként emlegetett új osztály állítólag első osztályú nívójú lesz, de az üzleti árán, ami jól tükrözi, hogy miféle koncepciókban gondolkodik egy ötcsillagos légitársaság, hiszen hasonló gondolatmenetet lehet tapasztalni másoknál is, de azok a prémium turista osztályaikra hoznak efféle, felfelé mutató összehasonlítást.
Nem feledhető ugyanakkor az sem, hogy a közvetlen konkurencia, a másik két Öböl-menti nagy, az Emirates és az Etihad Airways által is magasra van helyezve a mérce. Az Etihad az A380-asaira és B787-eseire olyat alkotott, amely minden eddigit felülmúl ezeken a típusokon, és erre reagálva már az Emirates is jelezte, készítik a légi utazás legújabb felfogást nyert luxusát.