Űgy tűnik, hogy az Európában egyre erősödő Etihad Airways nem könyvelhet el sikert az érdekeltségébe tartozó Etihad Regional működésével. A svájci vállalat átszervezésre kényszerül, amely útvonalbezárásokat, létszámcsökkentést és struktúraváltást is magával hozhat.

Az ATW Online legfrissebb tudósítása szerint közel 20%-os elbocsátással is számol a korábban Darwin Airline néven üzemelő vállalat. Még ezt előzte meg januárban egy bejelentés, amelynek értelmében a Lugano-Zürich, Zürich-Linz, Genf-Toulouse és Genf-Nizza járatok február elsejétől kezdve lekerültek a légitársaság útvonalhálózatáról. Mindezek mellett a nyári menetrend érkezésével a Genf és Zürich között napi 32-szer közlekedő járat sűrűsége is radikálisan csökken, méghozzá napi kilencre.

A svájci alapítású légifuvarozó még az év első hónapjában jelentette be, hogy a menetrendszerinti működésről az ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance) modellben való bérbeadásra helyezi át a hangsúlyt. Mindezen változtatást az erős versenyhelyzettel és a lassú hatósági engedélyeztetésekkel indokolták.

Az Etihad Regional az eurózónán belüli válságnak, de leginkább a Lufthansa Group-nak, azon belül is a Swiss légifuvarozónak rója fel a kudarcokat – írta a Bloomberg egy korábbi cikkében. A légitársaság szerint a német légiközlekedési csoport agresszív lépésekkel próbálja kiszorítani az arab segítséggel rendelkező svájci légivállalatot. Ilyen lépésként említhető a Swiss és a Darwin Airline közötti, közel 10 évig tartó szerződés váratlan felmondása. Ezen megállapodás értelmében a regionális légifuvarozó üzemeltette a Zürich-Lugano útvonalat a Lufthansa alá tartozó légitársaság számára.

Mindezen felül a Lufthansa csoport a Darwin Airline által kiszolgált területeken is megjelent, méghozzá kétszeres kapacitással, valamint erősen nyomott viteldíjjal. A Lufthansa Aviation Insurance Group ugyancsak a svájci vállalat ellen dolgozott, hiszen felfüggesztette a Darwin összes biztosítási kötvényét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Maurizio Merlo, az Etihad Regional vezérigazgatója meglátása szerint mindent megtettek, amit egy felelőségteljes vállalat megtehetett egy ilyen helyzetben, azonban egy meggondolatlan és kockázatos versenyben nem kíván részt venni a német cégcsoporttal.

Az Etihad Regional kizárólag turbólégcsavaros repülőgépekből álló flottát üzemeltet. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Etihad Regional kizárólag turbólégcsavaros repülőgépekből álló flottát üzemeltet. (Fotó: AIRportal.hu)


A Lufthansa számára ez egy jelképes győzelemnek számíthat, hiszen sokan úgy látják, hogy az öböl-menti légitársaságok európai térnyerését igen nehezen lehet megakadályozni. Habár az Etihad Airways európai helyzete ennek ellenére erősödik, köszönhetően többek közt az airberlinben, az Alitaliában és az Air Serbiában birtokolt kisebbségi tulajdonrészek miatt is. Hogy a svájci regionális légifuvarozó kudarca mennyiben befolyásolhatja az abu-dzabi székhelyű légivállalat további európai menetelését, az egyelőre nem megállapítható. Azonban Svájc mellett még számos piac áll a rendelkezésükre, így valószínűsíthetően ez nem fog gátat szabni a James Hogan által irányított cégóriásnak.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!