A szakszervezetek fúrhatják meg a Transavia bővítését, mivel az érdekképviseletekkel 40 darabos flottában állapodtak meg, de a jó tavalyi eredmények után nagyobb bővítést szeretne a vezetés.

A problémákról és a tervekről Jean-Marc Janillac, az Air France-KLM csoport vezérigazgatója beszélt a ch-aviation szerint. Mint mondta, 2017-ben a Transavia nagyon erős évet zárt, 11 százalékkal 14 millióra növelte utasforgalmát, bevételeik 14 százalékkal 1,4 milliárd euróra nőttek, és végre sikerült nyereséget is termelni, összesen 81 millió euró plusszal zárt a fapados cég.

Mindez annak köszönhető, hogy a Transavia alacsonyabb egységköltséggel üzemeltethető, mind a Ryanair, vagy az easyJet, és nem mellesleg a plusz járatoknak köszönhetően nőtt a reputációjuk, és kezdik visszaszerezni azokat az utasokat, amelyeket korábban a többi fapados, illetve a TGV-k vittek el.

Ezek után a légitársaság persze vérszemet kapott, és szeretnék flottájukat a mostani 40 gépről jelentősen növelni, de ehhez még a szakszervezeteknek is lesz egy-két szava. Korábban ugyanis úgy állapodtak meg, hogy a cég nem üzemeltet 40 gépesnél nagyobb flottát és nem üzemeltet olyan francia belföldi járatot, amelyet az Air France-tól vesz át. Mindezt azért, hogy megnehezítsék az AF-KLM-nek a dolgozók fapados leányvállalatba irányítását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Így aztán a flottabővítés egy újabb szakszervezeti megállapodást igényel, amely a jelenlegi helyzetet ismerve koránt sem lesz egyszerű. Emlékezetes: az Air France-os dolgozók 2014-ben kéthetes sztrájkot tartottak, amikor az akkori vezető, Alexandre de Juniac megpróbálta keresztülverni terveit.

Janillac szerint a szakszervezetekkel a cég üzletpolitikáját is át kell beszélni, mert jelenleg a 2500 mérföldesnél hosszabb járatok indítása sem lehetséges a korábbi megállapodás szerint.

A Transavia francia leányvállalata jelenelg 30 gépet üzemeltet és az Air Transattól idén a nyári szezonban újabb gépeket fognak wet-lease formába bérbe venni.