A Bloomberg tudósítása szerint a dohai IATA konferencián nyilatkozott Farhad Parvaresh, az Iran Air vezérigazgatója, aki többek közt a légitársaság flottamodernizációjának szükségességéről és az alkatrészellátásról is beszélt. Irán nemzeti légifuvarozójának vezetője szerint száz új repülőgépre van szükségük, amelyekre az országra kiszabott gazdasági embargó teljes feloldása után lesz lehetőség.

Januárban fél éves határidőt kapott a perzsa állam arra, hogy hosszútávú megoldásra jusson a nagyhatalmakkal az iráni atomprogramról. Erre a fél évre az ország gazdasági embargóinak egy jó hányada felfüggesztésre került, így az Iran Air számára is megnyílt a lehetőség, hogy biztos alkatrész-ellátásról gondoskodjon a flotta számára. A vezérigazgató szerint azonban ez a január óta eltelt idő nem volt elegendő arra, hogy új kapcsolatokra és szerződésekre tehessenek szert.

Az elmúlt években az idősebb Boeing és Airbus repülőgépekből álló géppark karbantartása nehézkessé vált az alkatrészhiány miatt, így tíz repülőgép leállítására volt szükség emiatt. Ezek közül hét példányt még csatasorba lehet állítani Parvaresh szerint, amennyiben megfelelő hozzávalókhoz jutnak.

Az Iran Air Airbus A300-605R repülőgépe a Liszt Ferenc repülőtéren. (Fotó: Bodorics Tamás - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Iran Air Airbus A300-605R repülőgépe a Liszt Ferenc repülőtéren. (Fotó: Bodorics Tamás – AIRportal.hu)


A 25 éves átlagéletkorú flotta 100 új repülőgépet igényel a légitársaság elmondása szerint, amely a két nagy repülőgépgyár keskenytörzsű típusai mellett szélestörzsű Boeing 777 és 787, valamint Airbus A330 és A350 típusokból is állhat. A jelenlegi géppark főként Airbus A300, A310 és A320, Boeing 747 és Fokker 100 típusokból áll. Ezen példányok életkora jóval meghaladja a nyugati világ légitársaságainál megszokottat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„A nyugati repülőgépgyárak többsége érdekelt ebben, hiszen úgy érzik, hogy amint nyitva áll az ajtó, nekik ott kell lenniük. Sokuk már felvette velünk a kapcsolatot. Hatalmas lehetőség van Iránban, ezért szeretnék értékesíteni repülőgépeiket.” – nyilatkozta Farhad Parvaresh vezérigazgató.

Irán és a nyugati világ közötti feszültség az 1979-es iszlám forradalmat követően alakult ki, amelyet követően az Egyesült Államok exporttilalmat vezetett be. Az Airbus egészen 2000-ig állt korlátozott alkatrészellátóként az iráni légitársaság részére, azonban egy akkor bevezett rendelet miatt a 10 százaléknál több amerikai alkotórészből álló termékek kerültek tiltólistára Irán számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!