Nagy-Britannia védelmi minisztere, Philip Dunne megerősítette, hogy a brit Királyi Légierő (RAF) Vickers VC10 típusú szállító és tanker repülőgépei 2013 szeptemberében végleg búcsút intenek a flottának – adta hírül a Flightglobal internetes hírportál.
A parlament január 22-i ülésén a gépek további sorsára vonatkozó kérdésekre Dunne annyit adott válaszként, hogy a minisztérium tavaly decemberben döntött a repülőgépek üzemidejének meghosszabbításáról, így a VC10-es még 2013 szeptemberéig repülni fog. Hozzátette azt is, hogy az idős gépek szolgálati idejének kiterjesztésével járó költségek egyelőre nem ismertek.
A Flightglobal adatbázisa szerint a Conway hajtóművekkel felszerelt repülőgépeket 1966 és 1970 között kapta meg a brit Királyi Légierő.
A típust Airbus A330-as Voyager-ek váltják majd a légierő üzemeltésében, míg a repülőgépekhez szükséges személyzetet az Air Tanker konzorcium fogja biztosítani, mely azt reméli, hogy a gépek személyzetei azonnal megkapják az engedélyeket a légi utántöltések gyakorlásának megkezdéséhez.
A Királyi Légierőnél nem a VC-10-es az egyetlen koros típus, így a brit vezetőségnek hamarosan dönteniük kell, hogy mivel helyettesítsék azt a 8 darab C-130K típusú Hercules repülőgépet, melyek a Vickers repülőgépekkel hasonlóan, még az idén elhagyják a flottát. A 7 darab Lockheed Tristar repülőgép, melyeket szállítási feladatokra, valamint légi utántöltésre is alkalmaznak 2014 márciusában búcsúzik.
Ezeket a repülőgépeket a tervek szerint 22 darab Airbus A400M multifunkciós repülőgéppel tervezik pótolni. A típusból 22 darabot rendelt Nagy Britannia melyből az első példány várhatóan 2015 márciusában fog szolgálatba állni. A feladatokat addig a jelenleg is szolgálatban lévő 3 darab A330-as repülőgép látja el. Ebből a típusból még további 6 darab csatlakozik a légierőhöz az elkövetkezendő években.
A légierő továbbá 8 darab Boeing C17-es Globemaster repülőgéppel, valamint 24 darab C-130J típusú szállító repülőgéppel is rendelkezik. Az utóbbi típust 2022-ig tervezi üzemeltetni a RAF.