A Perzsa-öböl legnagyobb légitársasága eleinte napi egy gépet tervez indítani Dubaj és Oslo között, mely egyben az első közvetlen légi összeköttetés lesz Norvégia és az Egyesült Arab Emirátusok között.

A járatokat a társaság Boeing 777-300ER típusú repülőgépei fogják majd teljesíteni, melyek háromosztályos elrendezésben 360 utast tudnak elszállítani.

Az Emirates norvég utasai szeptember 2-tól élvezhetik majd az ötcsillagos légitársaság által nyújtott minőségi szolgáltatást, és a leghatékonyabb átszállási lehetőségeket Dubajban, ahonnan majdnem 50 ausztrál, nyugat-ázsiai és távol-keleti városba repülhetnek tovább, hosszabb várakozás nélkül.

Dubajban immár 11 útvonalon lehet majd a fuvarozó zászlóshajóira, azaz az Airbus A380-asok fedélzetére lépni. Az utasok ily módon akár a legnagyobb kényelemben utazhatnak majd tovább a Szuperjumbókkal Sydneybe, vagy akár az Új-Zélandi Auckland városába is.

Budapest még mindig nem?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A magyar utazóközönség az Emirates-szel kapcsolatos hírek olvasása közben talán gyakran el is gondolkodik azon, hogy a légitársaság már-már direkt hagyja ki a magyar fővárost az útvonalhálózatából. Természetesen ilyen negatív diszkriminációról szó sincsen, ám az arab cégnek egyelőre nem áll érdekében járatot üzemeltetni Budapestre, hiszen olyan közeli városokba repülnek, mint Bécs, Prága vagy éppen Varsó.

Noha sokszor felmerültek már olyan pletykák is, melyek egy több várost érintő járat nyitásáról szólnak, a légitársaság sajtóosztálya hivatalosan is megerősítette az AIRportal.hu szerkesztőségének, hogy nem szerepel a rövid távú tervek között egy magyarországi összeköttetés létrehozása.

Az Emirates flottájának legkisebb típusa, az Airbus A330-200. (Fotó: Samu Ádám – AIRportal.hu)


A szintén Egyesült Arab Emirátusok-beli low-cost modellben üzemelő flydubai légitársaság a helyi sajtó értesülései szerint már fontolóra vette, hogy a Dubaj és Belgrád közötti összeköttetést egy budapesti kitérővel is megtoldja.

Képbe került továbbá az a lehetőség is, hogy a belgrádi járatot 2014 nyarától az Emirates átvenné a fapados légitársaságtól és így lépjen be mind a szerb mind pedig a magyar piacra, ám a fenti találgatásokat végül a flydubai megcáfolta.

Az egyedüli összeköttetést így továbbra is a magyar Wizz Air biztosítja hazánk és az arab ország között. A low-cost légitársaság első járata 2013. október 27-én érkezett meg Dubajba és a társaság rózsaszín Airbus A320-as gépei azóta is heti négy alkalommal közlekednek a viszonylaton.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!