Készen van az első Iljusin Il-96-400M nagy hatótávolságú, szélestörzsű utasszállító sárkányszerkezete. A szárnyakat és a törzset összeszerelték a VASO gyárában, a járványhelyzet ellenére még idén be akarják fejezni ezt a tesztpéldányt.

Az Il-96-400M-et a korábbi, sorozatgyártású Il-96-300 és -400 típusváltozatok új, modernizált variánsaként emlegetik hivatalosan, ennél azonban jóval nagyobb jelentősége van az orosz repülőgépipar szempontjából. A szovjet éra óta ez az első alkalom, hogy külföldi közreműködés nélkül épít nagy hatótávolságú, szélestörzsű utasszállítót az ország.

Az Il-96-400M összeszerelés alatt álló prototípusa (Forrás: UAC)

A fedélzeti rendszerek és a hajtóművek is egytől egyig az orosz ipar termékei, ami jelentős fegyvertény, tekintve, hogy az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) másik “kirakatfejlesztése”, az MSz-21-300 gyártásához számos nyugati alkatrészre és alapanyagra van szükség.

A Russian Aviation friss cikke szerint emiatt az eddigi legnagyobb Il-96-os megvalósítása hatalmas presztízst jelent.

Ez meg is látszik a szoros ütemterveken, amit igyekszik is tartani az UAC égisze alatt működő Iljusin tervezőiroda és az összeszerelést végző VASO gyár.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A voronyezsi üzem az Il-96-asok gyártásának központja, itt szerelték össze nemrég a korábbi változatokénál jelentősen nagyobb sárkányszerkezetet.

A szárnyak és a törzs mostani egyesítése után, ha minden a tervek szerint halad – bár ebben van némi csúsztatás a korábbi információk alapján -, a következő lépésben a főbb fedélzeti rendszereket telepítik a szakemberek. A végső cél, hogy hat hónapon belül a átadhassák a prototípus-példányt a tesztprogramot végző csoportnak.

A pozitív kommunikáció ellenére az UAC nem képes teljesen megfelelni az előzetes terveknek: eredetileg már 2019-ben a levegőbe kellett volna emelkednie az Il-96-os legújabb változatának, de már az egy évvel kitolt határidőről is kiderült, hogy tarthatatlan.

Ha egyszer forgalomba áll, az Il-96-400M akár 402 utast is fedélzetére vehet, de prémium osztályú székek használatával, három osztályos elrendezésben is 305 emberrel a fedélzetén emelkedhet a levegőbe.

Forrás: PJSC “United Aircraft Corporation”