Megkezdte szolgálatát a Qatar Airways Cargo első Boeing 747 típusú teherszállító repülőgépe – jelentette be közleményében a katari légitársaság, amelynek Jumbója a Doha – Hong Kong útvonalon teljesítette az első járatát.

Kapcsolódó cikk, előzmény Jumbo érkezik a Qatar flottába!

Cikkünk megjelenése idején a Qatar Cargo első 747-eséről közölt, egyelőre egyetlen hivatalos fotó. (Fotó: Qatar Airways) | © AIRportal.hu

Cikkünk megjelenése idején a Qatar Cargo első 747-eséről közölt, egyelőre egyetlen hivatalos fotó. (Fotó: Qatar Airways)

Megérkezett Dohába a Qatar Airways Cargo első Boeing 747F típusú repülőgépe, amely abban az újonnan rendelt, Boeing 777F és A330F gépekből álló flottában állt szolgálatba, amely jelenleg összesen 14 darabot számlál ezekből a korszerű típusokból.

A katari légitársaság cargo üzletága a Boeing 747-400BCF forgalomba állításával az extra nagy terjedelmű szállítókapacitásait igyekszik fejleszteni annak érdekében, hogy ki tudja szolgálni a legújabban jelentkezett igényeket. A 112,5 tonna hasznos teherbírású Jumbo a Qatar Airways dohai bázisáról Hong Kongba teljesítette az első járatát. A gépről a légitársaság egyelőre csak egy részletfotót közölt, amely alapján megállapítható, hogy a 747-est nem látták el a Qatar festésével.

Erre nézve magyarázatul szolgálhat, hogy a Qatar Cargo októberben máris lecseréli a gépet egy még hatékonyabb 747-400F változatra. A korábban utasszállítóként szolgált BCF – Boeing Converted Freighter típusú 747-eseken ugyanis csak egy nagyméretű oldalajtó szolgálja a be-, és kirakodást, szemben az eleve cargo változatban készült Freighter Jumbókkal, amelyeknek a nyitható orrukon keresztül lehet végezni az efféle műveleteket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 747-est a Qatar Cargo elsődlegesen charter forgalom bonyolítására szerezte be, amivel kiegészíthetik a meglévő és a többi típussal folyamatos fejlesztés alatt álló kapacitásaikat. A légitársaság legutóbb az idei párizsi légi szalonon írt alá vásárlási szerződést további négy darab Boeing 777F-re, amellyel együtt összesen még nyolc 777-est és két A330-ast várnak a flottájukba.

Arról egyelőre nincs hír, hogy a katari légitársaság az új generációs, legnagyobb teljesítményű teherszállító 747-es, a 747-8F iránt érdeklődne.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!