Nazario Cauceglia, a Superjet International vezérigazgatója interjút adott az orosz Itar-TASZSZ hírügynökségnek, amelyben többek közt arról is beszélt, hogy az olasz nemzeti légitársaság fontolóra vehet egy nagyobb beszerzést a Szuhoj Superjet 100-95 típusból.

(Fotó: Szalmási Szabolcs – AIRportal.hu)
Az Alitalianak – amelyet az elmúlt hetekben vásárolt fel 49 százalékban az Etihad Airways – sürgős stratégiaváltásra van szüksége ahhoz, hogy az elmúlt hónapok, évek során tapasztalt folyamatos veszteségtermelést végre megállíthassák. Az öböl-menti légivállalat tervei szerint több, nem túl jövedelmező rövidtávú útvonalat szüntetnének meg, valamint a jelenlegi, körülbelül nyolcvan gépes keskenytörzsű flottát is megcsonkítanák.
Ez a fajta stratégia nem igazán arra utal, hogy bárminemű gépbeszerzést fontolgatna az olasz légifuvarozó vezetősége, ám Cauceglia szerint az 1,758 milliárd eurós Etihad-befektetés változást hozhat az Alitalia SSJ felé diktált érdektelenségben.
2010-ben már szóba került az olaszok háza táján a Szuhoj Superjet 100 típusból való gépbeszerzés, azonban végül az Embraer gyártó nyerte meg az olasz vállalat kegyeit. Az egyik elsődleges döntő érv a példányok átvétele volt, hiszen az orosz típus nem volt elérhető azonnali gépátvétellel, emellett pedig számos tanúsítvány is hiányzott abban az időben. Így végül a brazilok E-190-es változatával bővítette az Alitalia CityLiner leányvállalat gépparkját.
A nemzetközi koprodukcióban megálmodott Superjet 100 regionális sugárhajtású repülőgép nem nevezhető sikertörténetnek az eddig eltelt pályafutása alapján. A több mint 300 gépes rendelésből eddig 45 példányt adtak át, elsőként még 2011-ben az azóta már csődbe ment Armavia számára. A típus legnagyobb üzemeltetői a mexikói Interjet és az orosz Aeroflot.