Megérkezett Budapestre a TAP heti 8. járata, a légitársaság 8 éves budapesti üzemelésének évfordulóján. A Budapest Airport az immár szokásosnak mondható “járatnyitó tortával” köszöntötte az új járatot.

Az új járatot David Jacinto, a légitársaság kelet-európai kereskedelmi igazgatója, Szolnok Péter, a légitársaság magyarországi képviseletének vezetője és Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója fogadta. A járat érkezését követő sajtótájékoztatón sok érdekes és új információt is megtudhattunk a portugál légitársaságról.

Szolnok Péter beszámolt arról, hogy a TAP járatai 2011-ben átlagosan 76%-os töltöttséggel (load-factor) üzemeltek és, hogy a budapesti járatuk is a hagyományos légitársaságok körében jónak számító átlagosan 72%-os kihasználtsággal üzemelt a tavalyi évben, azonban a késő nyári, kora őszi csúcs szezonban a load-factor mutató elérte a 80%-ot is.

A TAP sok más európai légitársasággal ellentétben az elmúlt három évben nyereséges volt, a légitársaság legsikeresebb, leginkább jövedelmező járatai a Dél-Amerikába irányuló hosszútávú járatok, amelyek egyre több, Budapestről induló, átszálló utast is vonzanak.

A TAP járatai immár 8 éve sikeresen üzemelnek Budapestre, ennek köszönhetően bővítették a nyári időszakra heti 8-ra a Budapestet Lisszabonnal összekötő járatkínálatukat. A téli időszakban ugyan csökken majd a heti járatok száma és leszállnak majd Prágában is, de terveik szerint folyamatosan fognak üzemelni a járatok Budapestre. Szolnok Péter elmondta azt is, hogy júniustól beindul a TAP bukaresti járata is, heti 3x-i frekvenciával.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szolnok Péter, a légitársaság magyarországi képviseletének vezetője az AIRportal.hu kérdésére elmondta, hogy a TAP kizárólag Airbusokból álló flottájába az elkövetkezendő években új, Airbus A350-es, szélestörzsű repülőgépek fognak érkezni, ezek váltják majd a jelenleg üzemben lévő Airbus A340-es és A330-as repülőgépeket. A tervek szerint néhány, az utóbbi években üzembe állított Airbus A330-ast is megtart a légitársaság. A TAP az elsők között fogja üzemeltetni a Boeing Dreamiliner gépeknek konkurenciát jelentő, új A350-es repülőgépeket.

A TAP keskeny törzsű flottája is kizárólag Airbusokból, áll, A319, 320, 321 típusú gépek még sokáig a flottában maradnak, azonban érdeklődnek az új, A320neo típus iránt is, azonban ezekre még nem adtak le konkrét megrendelést (firm order).

A légitársaság flottájában, jelenleg összesen 55 utasszállító repülőgép teljesít szolgálatot. A keskenytörzsű flotta 19 darab Airbus A319, 17 darab A320 és 3 darab A321 típusokból áll, míg a hosszú távú járatok teljesítését 12 darab szélestörzsű Airbus A330-200 és 4 darab A340-300 végzi.

Szolnok Péter megerősítette az AIRportal.hu-n a napokban megjelent hírt, miszerint a Portugál kormány az eddig 100%-os állami tulajdonban lévő légitársaság privatizációját tervezi. A TAP iránt több nagyobb légitársaság is érdeklődik, köztük a British Airwayst és az Iberiat is tulajdonló IAG csoport is.

Képgaléria a járat megérkezéséről és fogadásáról, valamint az azt követő sajtótájékoztatóról:

A Budapest Airport hivatalos közleménye:

Heti nyolcra bővíti járatai számát a TAP Portugal légitársaság a Budapest-Lisszabon útvonalon. Az állami tulajdonban üzemelő TAP Portugal nyolc éve közlekedik Budapestre és tavaly több, mint ötvenezer utast szállított a magyar és a portugál főváros között.

Mostantól hetente immár nyolc járattal közlekedik Budapestre a TAP Portugal légitársaság, amely a Star Alliance légitársasági szövetség tagja. A 2012-es nyári menetrendi időszakban szombaton naponta kétszer teszi meg az utat a magyar és a portugál főváros között a jellegzetes festésű Airbus A 319-es vagy A 320-as – attól függően, hogy hányan váltottak jegyet a járatra. A privatizáció előtt álló portugál állami légitársaság a tavalyi évben összesen 9,8 millió utast szállított a világon, kizárólag az európai Airbus konzorcium által gyártott gépekből álló flottájával. A hosszú távú, tengerentúli járatokon az Airbus 340-esek és 330-asok közlekednek, míg az európai útvonalakon a 320-as gépcsalád tagjai repülnek.

A nyolcadik évfordulón érkező Airbus A 319-es három óra húsz perc alatt tette meg az utat Lisszabon és Budapest között, jelenleg ez a leghosszabb, Európán belüli útvonal a magyar főváros repülőteréről. A Budapestről induló utasok mintegy húsz százaléka továbbrepül Lisszabonból, kihasználva a TAP által kínált gazdag latin-amerikai és a dinamikusan növekvő afrikai útvonalhálózatot. A fekete kontinensen nemcsak a portugál nyelvű Mozambikba és Angolába repülnek, hanem egy sor új célpontot is felvettek az elmúlt két évben a menetrendjükbe, így Dakarba, Accrába és Bissau Guineába is el lehet jutni a TAP Portugal gépein. Dél-Amerikában csak Brazíliában tíz városba repülnek, ezen felül Venezuelába is kínálnak járatokat, Észak-Amerikában pedig New Yorkba és Miamiba is közlekednek.

Szolnok Péter, a TAP Portugal légitársaság magyarországi kereskedelmi képviselője az évfordulón kijelentette: „Az elmúlt öt évben majdnem megdupláztuk az utasaink számát Budapest és Lisszabon között. Ennek részben az az oka, hogy Portugália rendkívül gazdag turisztikai látnivalókban, a fantasztikus tengerparttól kezdve a portói borpincéken át egészen a régi főváros, Guimaraes középkori városáig minden korosztálynak és pénztárcának kínál az ország élményeket. Másfelől évek óta nagyon tudatosan dolgozunk a határon túli magyarok körében is, akik szívesen választják a budapesti légikikötőt kiindulási pontként utazásaikhoz.”

Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hangsúlyozta: „Igazán nagyra értékeljük azt a hatalmas munkát, amit a TAP Portugal légitársaság az elmúlt években kifejtett a Budapest-Lisszabon járat sikere érdekében. Az átszálló utasok jelentős aránya Budapesten és Lisszabonban is azt mutatja, hogy ennek a járatnak a fontossága messze átlépi az országhatárokat. Sok sikert kívánunk a portugál légitársaság heti nyolcadik járatának beindításához és biztosíthatjuk partnereinket arról, hogy a Budapest Airport munkatársai minden tőlük telhetőt megtesznek az TAP Portugal-utasok kényelme érdekében.”

Fotók: Kovács Gábor (Dödi) / AIRportal.hu

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!