Bár elvesztette bevételei közel felét, a Korean Air nyereséges tudott maradni az első félévben, sőt üzemi szinten jobban teljesített, mint tavaly, jelentős elbocsátás és átszervezés nélkül, a járványos időszakban.

A légitársaság honlapján elérhető eredménykimutatás szerint az árbevétele 14,2 milliárd USA-dollár volt, vagyis 44 százalékkal maradt el a járvány okozta keresletcsökkenés miatt a tavalyitól, az utasszállításból szerzett bevétel 89 százalékkal csökkent.

A Korean Air Cargo első áruszállító járatát teljesítő Boeing 777F a budapesti repülőtér Cargo City árukicserélő központjának forgalmi előterén 2020. február 21-én. (Fotó: AIRportal.hu)

A Korean Air azonban sikeresen használta ki, hogy az áruszállítás iránt rendkívüli módon megnőtt a kereslet, az utasszállító járatok leállításával pedig soha nem látott magasságokba nőtt a légi áruszállításért elkérhető összeg.

A cargo üzletág ennek megfelelően 94 százalékkal 14,2 milliárd dollárra tudta növelni bevételét.

Eközben az üzemelés költsége a tavalyi felére csökkent, így a Korean Air üzemi szinten 1,1 millió dollár nyereségre tett szert az első fél évben. Még meglepőbb, hogy ez az érték 46 százalékkal több, mint a tavalyi első félévben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság által kiadott közleményben kizárólag az áruszállításra fókuszálásnak tulajdonították a jó gazdasági adatokat. Mint írták, szinte minden áruszállító epülőgépüket bevetették, és sokkal hatékonyabban hasznosították őket, így 17 százalékkal növelni tudták a felkínált kapacitást.

Mindeközben a héten Európából a három nagy légitársasági csoport, a Lufthansa, az Air France-KLM, és az IAG 3-4 milliárd euró körüli adózás utáni veszteségről számolt be.