Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Cathay Pacific Airways és a Boeing, azon belül is az amerikai repülőgépgyár 777-es programja azzal, hogy a hongkongi légitársaság számára a hetvenedik triplahetest adhatták át szeptember 28-án.

A Cathay Pacific legújabb, B-HNR lajstromú Boeing 777-300ER gépe az everetti átadóközpontban. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Cathay Pacific legújabb, B-HNR lajstromú Boeing 777-300ER gépe az everetti átadóközpontban. (Fotó: Boeing Company)

Az everetti átadóközpontban szervezett kisebb ünnepség azonban nemcsak ennek, hanem annak is szólt, hogy a legújabban a Cathay rendelkezésére bocsátott 777-essel a Boeing minden eddig megrendelt, összesen 53 darab 777-300ER (Extended Range) gépet leszállított a légitársaság számára.

Ezután már csak a legújabb generációs 777-9X átadásai vannak hátra. A Cathay elsők között írt alá megrendelési szerződést a 2020-as évek elejére ígért, továbbfejlesztett és méreteiben valaha gyártott legnagyobb 777-es típusvariánsra, ezért annak programjában is kiemelt jelentőségű a légitársaság szerepe. Igényük az aktuális árlista szerint kereken 400 millió dollárba kerülő 777-9X típusváltozatra összesen 21 gépre szól.

A Cathay Pacific gépparkja jelen állapotában 53 darab 777-300ER, 12 darab 777-300 és 5 darab 777-200 típust számlál a 777-es család képviseletében, amellyel a légitársaság a legnagyobb triplahetes üzemeltetőnek számít a távol-keleti térségben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az átadás-átvétel ceremóniájának elmaradhatatlan kellékei: a gép kulcsai, díszoklevél és 1:100 méretű repülőgépmodell. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az átadás-átvétel ceremóniájának elmaradhatatlan kellékei: a gép kulcsai, díszoklevél és 1:100 méretű repülőgépmodell.
(Fotó: Boeing Company)

Ami a történelmet illeti, a Cathay 2007 szeptemberében vette át a legelső ER jelzésű, azaz megnövelt hatótávú 777-300-asát, amely a Boeing udvarias, körülíró fogalmazásában hozzásegítette a légitársaságot a hosszú távú járatokat teljesítő flotta modernizációjához, korszerű és költséghatékony üzemeltetéséhez.

Az állítás természetesen nem valótlan, de a lényege, amire nem tér ki, hogy a 777-300ER-t a Cathay egyértelműen a 747-400-asai helyébe választotta, és mára már mindössze három utasszállító Jumbo maradt a gépparkban. Mivel a Cathay részéről nincs 747-8I vásárlási szándék, a legújabb generációs 747-est kizárólag a teherszállító változat képviseli a flottában. Abból viszont tizenhárom darab.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!