Gépei egy részének, köztük a teljes A380-800-as flotta értékesítésével próbál úrrá lenni egyre súlyosbodó anyagi nehézségein a Malaysia Airlines. A Leham News értesülései szerint a távol-keleti légitársaság végleges eladásra és lízingre egyaránt ajánlott fel repülőgépeket, amelyek közt nemcsak utas-, hanem teherszállító típusok is vannak.

Malaysia Airlines A380-800. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Malaysia Airlines A380-800. (Fotó: Airbus)

A lap által közzétett katalógus szerint a Malaysia Airlines a teljes, hat gépből álló A380-800-as flottája mellett négy Boeing 777-200ER-től is megválna, valamint két Boeing 747-400F és négy A330-200F is szerepel a kínálatban. A teherszállító gépek áruba bocsátása azért is drasztikus lépés a légitársaság részéről, mert azzal a MASkargo teljes flottája kerül eladásra.

Miután 2014-ben a Malaysia Airlines két utasszállító járatát is elveszítette több elemző is a 2011 óta veszteséges légitársaság csődjét látta előre, de a társaság a maláj kormányzat segítő közbelépésének köszönhetően fennmaradt. A Malaysia Airlines teljes egészét érintő államosítás után a légitársaság újonnan kinevezett menedzsmentje hozzálátott a tetemes, közel másfél milliárd dolláros adósság visszafizetését és 2017-re már a nyereséges üzemet célzó átszervezési programjához, amelynek most a repülőgépflotta racionalizálása is részévé vált.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A meghirdetett gépek közül egyedül az A380-800-asok között van olyan, összesen négy gép, amelyeket nem azonnal kívánnak értékesíteni, hanem csak jövőre, 2016-tól tesznek elérhetővé. A fennmaradó tizenkét gép viszont máris vihető, rendelkezésre áll a vevők számára.

A Turkisht érdekelhetik a maláj Superjumbók

A oneworld légiszövetség tagjaként működő Malaysia Airlines 2012. május 30-án vette át az első A380-800-as Airbusát, amelyből összesen 6 darabot rendeltek, és a gépet a Kuala Lumpur – London-Heathrow között közlekedő menetrendszerű járaton vezették be. Azóta pedig Párizsba és Hong Kongba is repülnek rendszeresen, fedélzetükön háromosztályos elrendezésben összesen 494 utasnak férőhelyet biztosítva. A jelenleg elérhető két, Rolls-Royce Trent hajtóművekkel szerelt A380-800-as a Leham adatbázisa szerint 2012-es évjáratú.

Konkrét vevőkről egyelőre nem szólnak a híradások, de az utóbbi hónapokban többször is felmerült a híre, miszerint a Turkish Airlines a legsűrűbb forgalmú útvonalainak kapacitásbővítése érdekében minél hamarabb A380-asokat szerezne be, és idén év elején már a Malaysia Airlines-szal is összefüggésbe hozták a törökök gépigényét, amely éppen két darab Superjumbóról szólt.

Az Airbus A380-800-as április 27-én ünnepelte szűzfelszállásának tízedik évfordulóját. Az európai gyártású kétszintes utasszállítónak a Malaysia Airlines-szal együtt 13 üzemeltetője van. A maláj légitársaság sorrendben a China Southern Airlines után nyolcadikként vette flottájába az A380-ast, amelynek aktuális listaára 428 millió dollár.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!