Teljes flottáját a wet lease piacra dobja a török Pegasus Airlines, miután saját piacán rohamosan csökkent a kereslet az utazás iránt. Nem ők azonban az egyetlen légitársaság, akik flotta-és járatszámcsökkentéssel reagálnak a piaci viszonyokra.
Százmilliós veszteségbe sodródott a Turkish Airlines
A Budapestre is közlekedő, Sabiha Gökcen-repülőtéren bázissal rendelkező Pegasus a ch-aviation információi szerint a gépeket hosszútávú bérletbe kívánja adni, erről elég szokatlan módon egy nemzetközi lapban adtak fel hirdetést. E szerint a repülőgépeik október elsejétől már lízingelhetők wet lease konstrukcióban, vagyis nem csak a gépet, de a személyzetet és a karbantartást is bérbe adnák.
A légitársaságnak jelenleg két bérelt gépe van csak, ezeket a 737-800-asokat a flynas szaúdi cégtől bérlik.
Az ügy hátterében az áll, hogy a regionális konfliktusok miatt jelentősen megcsappant az országon belüli, valamint az országba irányuló turizmus is, és ezt még tetézte a júliusi sikertelen puccskísérlet is.
A Pegasus jelenleg 74 gépes flottát üzemeltet, köztük 12 darab Airbus A320-200-ast, négy neót és 58 737-800-as Boeinget.
A légicég helyzete nem egyedi a többi török társasághoz képest, az AnadoluJet Embraer 195-öseire szóló lízingszerződéstől lépett vissza, a Sun Express elállt újabb két Boeing 737-800-as lízingelésétől, a Turkish Airlines pedig jelentős járatritkításokba kezdett főként az európai piacokon.
Magyarországra a Turkish Airlines és a Pegasus mellett a Freebird is közlekedett, de júliusban a csökkenő utasforgalom miatt leállították sármelléki járataikat, az utasokat Budapesten keresztül utaztatják.