Kigördült Hamburgban, az Airbus gyár németországi üzeméből a Qatar Airways első, teljes festést viselő Airbus A380-800 típusú óriásgépe. A katari légitársaság a tervezettnél később, a Hamad repülőtér nyitásának csúszása miatt csak júniusban készül flottájába venni első Superjumbóit, akkor viszont rögtön hármat.
Londonba ás Párizsba repül a Qatar A380-asa
Megkapta hajtóműveit a Qatar első Airbus A380-asa
Hamburg elkészült az első Qatar Airways Airbus A380-as festésével, így a légitársaság leendő első három óriásgépe közül az egyik (F-WWST → A7-APA) már teljes pompájában várja az átadás időpontját, amely a legfrissebb hírek alapján azonban csúszást szenved.
A kétszintes gépeket ugyan papírforma szerint már a tavasz folyamán elkezdi átvenni a Qatar, de A380-as Airbusaik csak júniusban érkeznek Dohába, az addigra végre megnyíló vadonatúj nemzetközi repülőtérre, a Hamadra.
Az Airbus által hivatalosan egyelőre be sem jelentett kigördülés kapcsán a flightglobal.com-nak sikerült elérnie Akbar Al Bakert, a Qatar Airways vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy a gépek átadásai április-május-június hónapokra vannak előjegyezve, de mint fogalmazott „júniusban fogjuk megkapni az első három A380-asunkat.” A katari ötcsillagos eredetileg már tavasszal szerette volna bázisán tudni a világ legnagyobb utasszállító címét viselő gépeit, de az új dohai repülőtér késedelmes nyitása felülbírálta a terveket.
Már pedig megfelelő A380-as kiszolgálást csak a nagyobb és korszerűbb, optimális futópályahosszal és infrastruktúrával rendelkező Hamad biztosíthat, ezért tehát nincs mit tenni, várni kell. A nyár viszont igazi parádét hoz a Qatar számára. Az egyszerre három A380-as beüzemelése mellett a légitársaság bejelentette, négy repülőgépe is ott lesz az idei Farnborough légi szalonon, amely júliusban esedékes.
A négy gép között lesz az egyik A380-as, egy Sharkletes A320-as, egy Boeing 787-8-as Dreamliner és egy A350-900XWB típus is, amekkora jelenléttel aligha tud majd versenyezni más légitársaság. Igaz, az Airbus kompozit szélestörzsűje a gyár sajátja, az Airbus-Qatar hibrid festést viselő MSN4 prototípus érkezik majd Toulouseból.
A katari A380-asok, amelyekből egyébként összesen 13 darabot rendeltek, első menetrendszerű célállomásai London-Heathrow és Párizs-Charles de Gaulle lesznek. A fedélzet részletes konfigurációját még nem ismertették, de már tudható, hogy háromosztályos elrendezésű lesz, így a legmagasabb First Class szolgáltatást is biztosítva az azt igénylő előkelő utasok számára.