Megszerezte az orosz Államközi Légiközlekedési Bizottság típusengedélyét a Szuhoj Superjet 100LR. Az SSJ-100-as megnövelt hatótávú változatának berepülési programja februárban vette kezdetét és most, a hatósági jóváhagyás átvételével vált hivatalosan is befejezetté. Az első nagyobb teljesítményű Superjet várhatóan még az idén átadásra kerül.

Az SSJ-100LR az alapváltozathoz képest mintegy 1530km-rel messzebb képes repülni, maximális hatótávolsága a gyártó ígérete szerint 4578km. A megerősített szárnyszerkezetnek köszönhetően a maximális felszállósúly is nagyobb lett, itt mintegy 3500kg többletet sikerült elérni, amivel 49.45 tonnára nőtt ez a műszaki paraméter.

A típus meghajtásáról a PowerJet SaM146-os 5%-kal nagyobb tolóerőt szolgáltatni képes 1s18 szériájú sugárhajtóműve gondoskodik az alapváltozatban kínált SaM146-1s17-essel szemben.

Mint arról annak idején beszámoltunk az SSJ-100LR prototípus (MSN 95032) 2013. február 12-én teljesítette első felszállását. A gépet három nappal később, február 15-én repülték át a komszomolszki gyárterületről a Moszkva melletti Zsukovszkij repülőtérre, ahol a berepülési programot folytatták. A próbák során a prototípus több mint 60 repülést teljesített, ami alatt mintegy 115 órát töltött a levegőben.

Az új típusváltozat első megrendelője a Gazpromavia, amely összesen tíz gépet vásárol magának. A moszkvai Vnukovo nemzetközi repülőtérről működő légitársaság egyosztályos, egyenként összesen 90 üléses elrendezésben konfiguráltatja SSJ-100LR-jeinek fedélzetét. Az első gép várhatóan a harmadik negyedév folyamán csatlakozik a flottához.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Superjet alapváltozatának prototípusa 2008. május 19-én teljesítette szűzrepülését. Indító légitársasága az Armavia volt 2011 áprilisában. Eddig összesen alig több mint 20 gép van aktív szolgálatban. A legnagyobb üzemeltető az orosz nemzeti légitársaság, az Aeroflot, amelynek flottájában 11 darab Superjet 100-as található.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!