Az európai EASA (European Aviation Safety Agency) és az amerikai FAA (Federal Aviation Administration) hatóságok a mai napon együttesen adták ki a típusengedélyt az Airbus új generációs, Pratt & Whitney Pure Power PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt A320neo típusának. A típus légialkalmasságát tanúsító hatósági engedély birtokában egyenes az út az első repülőgép év végére tervezett átadása felé, már ha az első üzemeltető vezetője, Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója is mindent rendben talál.

Infografika az A320neo-ról

Forrás: Airbus | © AIRportal.hu

Forrás: Airbus

Az A320neo sikeresen teljesítette az engedélyezési folyamat rigorózus programját, amely a repülőgépet és annak rendszereit jóval a tervezés során definiált határértékek felett tesztelte annak érdekében, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a repülőgép minden légialkalmassági kritériumnak megfelel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Pratt & Whitney hajtóművekkel felszerelt három tesztrepülőgép összesen 1070 órát töltött a levegőben, mintegy 350 sikeresen végrehajtott tesztrepülés alkalmával.

Az 1070 repült órából az egyik tesztgép 300 órát a légitársaságok működési környezetét szimulálva teljesített annak érdekében, hogy a típus éles szolgálatba állása minél zökkenőmentesebb legyen.

A Pratt & Whitney hajtóművekkel felszerelt A320neo az Airbus NEO családjának első változata, mely típusengedélyt szerzett. A másik A320neo variáns, mely CFM hajtóművekkel repül az Airbus tervei szerint a következő hónapokban szerzi majd meg a típusengedélyét, ezt követik majd az A319 és A321-es változatok a különböző hajtómű-opciókkal.

Az A320neo programja a típusengedély megszerzésével célegyenesbe ért, és az első repülőgép 2015. év végére tervezett átadásának várhatóan nem lesz akadálya. Az első A320neo üzemeltetője a dohai központú Qatar Airways lesz.

A cég vezérigazgatója, Akbar Al Baker személyesen is közre szokott működni az első repülőgépek átvételében. Al Baker nagyon szigorú és aprólékos vizsgálatokat követően dönt arról, hogy átveszi-e a repülőgépet, így történt ez az első A350 XWB repülőgép esetében is.

Az A320neo gépcsalád példányaira mintegy 4300 megrendelése van 75 különböző vásárlótól az európai gyártónak.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!