A China Southern Airlines tíz darab Airbus A330-300 beszerzéséről kötött megállapodást. Minden bizonnyal az európai szén-dioxid-kibocsátási adó rendszer újragondolásának híre adott lökést a nagy hatótávolságú repülőgép megrendelésekről szóló vitának – adta hírül a Flightglobal.
A kínai légitársaság megerősítette, hogy megkötötték a gépek megvásárlásáról szóló megállapodást a repülőgépgyártóval, azonban a hajtómű-gyártó választásról szóló döntést nem hozták még nyilvánosságra. A repülőgépeket várhatóan 2014. és 2016. között veszi majd át a légitársaság.
A China Southern megrendelése listaárakon számolva közel 1,9 milliárd dollár értékűre tehető, de természetesen a tényleges összeg alacsonyabb az alkalmazott kedvezmények miatt. A beszerzést részben saját forrásból, részben banki kölcsönökből fogja finanszírozni a légitársaság.
Az Airbus korábban hevesen követelte az európai „karbonadó” újragondolását és arra figyelmeztetett, hogy a kínai hatóságok visszafogják a nagy hatótávolságú repülőgépek megrendeléseit válaszul a nekik okozott plusz terhek miatt. Álláspontjuk szerint mind az A330-as, mind az A380-as megrendeléseket negatívan befolyásolta a konfliktus.
A légi közlekedésre kivetett, szén-dioxid-kibocsátás utáni uniós adókötelezettség felfüggesztését novemberben javasolta Brüsszelben Connie Hedegaard, az Európai Bizottság klímavédelmi biztosa. Hedegaard szerint célszerű lenne egy évre felfüggeszteni az adó beszedését, annak reményében, hogy jövő ősszel a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) közgyűlésén globális megállapodást lehet elérni. A fizetési kötelezettség befagyasztása mind az Európába tartó, mind az onnan induló járatokra vonatkozna – közölte.