A China Southern Airlines tíz darab Airbus A330-300 beszerzéséről kötött megállapodást. Minden bizonnyal az európai szén-dioxid-kibocsátási adó rendszer újragondolásának híre adott lökést a nagy hatótávolságú repülőgép megrendelésekről szóló vitának – adta hírül a Flightglobal.

A kínai légitársaság megerősítette, hogy megkötötték a gépek megvásárlásáról szóló megállapodást a repülőgépgyártóval, azonban a hajtómű-gyártó választásról szóló döntést nem hozták még nyilvánosságra. A repülőgépeket várhatóan 2014. és 2016. között veszi majd át a légitársaság.

A China Southern megrendelése listaárakon számolva közel 1,9 milliárd dollár értékűre tehető, de természetesen a tényleges összeg alacsonyabb az alkalmazott kedvezmények miatt. A beszerzést részben saját forrásból, részben banki kölcsönökből fogja finanszírozni a légitársaság.

Az Airbus korábban hevesen követelte az európai „karbonadó” újragondolását és arra figyelmeztetett, hogy a kínai hatóságok visszafogják a nagy hatótávolságú repülőgépek megrendeléseit válaszul a nekik okozott plusz terhek miatt. Álláspontjuk szerint mind az A330-as, mind az A380-as megrendeléseket negatívan befolyásolta a konfliktus.

A légi közlekedésre kivetett, szén-dioxid-kibocsátás utáni uniós adókötelezettség felfüggesztését novemberben javasolta Brüsszelben Connie Hedegaard, az Európai Bizottság klímavédelmi biztosa. Hedegaard szerint célszerű lenne egy évre felfüggeszteni az adó beszedését, annak reményében, hogy jövő ősszel a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) közgyűlésén globális megállapodást lehet elérni. A fizetési kötelezettség befagyasztása mind az Európába tartó, mind az onnan induló járatokra vonatkozna – közölte.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A China Southern Airlines Airbus A330-223-as repülőgépe Amsterdamban. Fotó: Samu Ádám / AIRportal.hu

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!