Alkatrészhiány miatt kénytelen volt 15 gépét leállítani a csőd szélén egyensúlyozó, közpénzből lélegeztetőgépen tartott Air India.
A Flightglobal értesülései szerint a kormány jelentette be, hogy az Air India újabb tizenöt gépet vont ki az aktív szolgálatból, mert nincs elég alkatrész, amivel meg tudnák őket javítani. Az alkatrészhiány pedig a pénzhiány következménye.
Az Air India ezt parlamenti képviselők adatigénylésére reagálva közölte. A légitársaságtól származó információk szerint december 6-ával két Boeing 787 Dreamliner, három Boeing 777-es és tíz Airbus A320-as családba tartozó repülőgépet vontak ki ideiglenesen a flottából, ezek a gépek hajtóműre, illetve egyéb alkatrészekre vártak.
A gépek kiesésének azonban van járulékos hatása is, egyes járatok menetrendjét meg kellett variálni, és a légitársaság nem tud újabbakat indítani.
Nem ez az első eset, hogy alkatrészhiány miatt állít le gépeket az Air India, a nyáron 19 példány nem szállhatott fel egy ideig emiatt.
A társaság hosszú ideje nehéz anyagi körülmények között üzemel, csak a közpénznek köszönheti, hogy még életben van. Az Indigo, a Vistara és a Jet Airways is nagy konkurenciát jelentenek a társaságnak, de ez a többi cégre is igaz: hiába növekedik stabilan és nagy arányban az utasforgalom, az emberek szűk pénztárcája miatt a jövedelmezőségen nagy nyomás van, ezért a légicégek a nagy forgalom ellenére kénytelenek folyamatosan szigorú költségkontrollt tartani.
Az állam egyszer már megpróbálta eladni az Air Indiát, de végül leállította a folyamatot, mert nem meglepő módon nem jelentkezett olyan társaság, amelyre rábízta volna a nemzeti légitársaságot.