A csődhelyzet miatt jelentősen csökkent a foglalások száma, ezért az airberlin beszüntette alulteljesítő hosszútávú járatait. Az amerikai járatok többsége eltűnik.
A Lufthansa Flyer blog szerint a az airberlin a csőd- és fizetésképtelenség bejelentése óta még nagyobb anyagi slamasztikában találta magát, mint előtte, ugyanis az utasok bizalmatlanok lettek a légitársasággal és elfordultak tőlük. Ez pedig a foglalási számok jelentős csökkenésében mutatkozik meg.
A jelenleg a német állam által biztosított 150 millió eurós kölcsönből működő airberlin ezért úgy döntött, hogy megszüntet olyan hosszútávú járatokat, amelyek a legnagyobb buktát jelentették. Ezek között leginkább amerikai járatokat találhatunk, október 1-jétől megszűnik a Berlin-Chicago, a közelmúltban elindított Berlin-Los Angeles és Berlin San Francisco járat is, de leáll a Düsseldorf-Boston közötti járat is.
A sort még szeptember 17-ével egy szimbolikus járat nyitja, ekkortól nem közlekedik egykori partnerének, az Etihadnak a központja és Berlin közti összeköttetést és ráhordást biztosító járat sem.
A jelenlegi információk szerint Miamiba, Bostonba és New Yorkba közlekedő járatok még üzemelni fognak, és a Düsseldorfból a nyaraló célállomásokra (Punta Cana, Havanna, Cancún, Puerto Plata, Varadero, valmaint az Egyesült Államok nyugati partjára tartó gépek még repülni fognak.
Arról azonban még találgatások sincsenek, hogy az airberlin feldarabolása és értékesítése után mi lesz ezekkel a járatokkal, illetve a reptéri slotokkal. Az egész ügyről egyelőre kevés a konkrétum, legutóbbi információk szerint a flottából a Lufthansa, az easyJet és a Condor is részesül majd. A Reuters bennfentese szerint a flottát fel fogják osztani: a legvalószínűbb menetrend szerint 80-at kap a Lufthansa, 24-et a Condor és 40-et az easyJet.