Akár 2 milliárd fontot meghaladó kártérítést is fizethet a British Airways azért, mert egy 2018-as adatszivárgásban több százezer utas adatai kerültek ki a légitársaság rendszereiből.
A brit The Mirror a károsultakat képviselő jogi irodától származó információkra hivatkozva számolt be arról, hogy minden érintett utas akár 6000 font kártérítésre is igényt tarthat, ezért az utasokat képviselő jogi szervezet, a Your Lawyers azt kéri, jelentkezzenek náluk az érintettek.
A lap által szemlézett levél tanúsága szerint a légitársaság már megkezdte a kártérítések kifizetését, hogy elkerülje az ügy bírósági útra terelését.
Az iroda becslése szerint az adatszivárgásban érintett félmillió utas nagyjából 2,4 milliárd font kártérítésre tarthat igényt, de ezen felül még nem vagyoni kártérítést is megítélhetnek az utasoknak.
Mint arról lapunk is beszámolt, a British Airways rendszereiből 2018 áprilisa és júliusa között 185 ezer utas adatait lopták el, további 380 ezer ügyfél személyes adatait pedig ugyanabban az évben augusztus és szeptember között tulajdonították el hekkerek.
A megszerzett információk között nem csak nevek, email címek, de érvényesítő számmal együtt bankkártyaadatok is voltak.
Az esetet a British Airways maga jelentette, amint tudomására jutott az adatszivárgás. Az érintetteknek fizetett kártérítés mellett a légitársaságnak az információs kormánybiztos 20 millió fontos bírságát is ki kell fizetnie. A hivatal először 183 milliós bírságot szabott ki, majd csökkentette az összeget.