Az elmúlt években százmillió dolláros kárt okozhattak a Cathay Pacificnek az enyves kezű munkavállalói – írta a Soutch China Morning Post légitársasági forrásaira hivatkozva.
A hongkongi lap elsősorban a légiutas-kísérők lopásaira tért ki, azt írta, rengeteg evőeszköztől, pohártól, de pezsgőtől és még kenyérszeletektől is megszabadítják a légitársaságot. A legnépszerűbbek egyébként a Haagen-Dazs jégkrémek, ebből tűnik el a legtöbb.
A cég viszont megelégelhette a folyamatos lopásokat és a velük járó károkat, ezért most legalább hat légiutas-kísérő ellen eljárást indítottak, vannak közöttük kezdő és senior munkavállalók is, őket a biztonsági ellenőrzésen fogták meg. Bár ezt a társaság nem közölte, számítások szerint százmillió dollárra rúghat az eddig lopások miatt elszenvedett kár.
A légiutas-kísérőket tömörítő szakszervezet a zéró tolerancia mellett foglalt állást, ugyanakkor kifogásolták a munkavállalók átvizsgálásának módszerét, hiányolják ugyanis a független szemtanú jelenlétét. A cég szúrópróbaszerű vizsgálatoknak veti alá a hajózó személyzet egyes tagjait, ezt a légitársaság közlése szerint a belső szabályzatnak megfelelően végzik el.
A társaság még januárban tudatta a dolgozóival, hogy a megszaporodó lopások miatt kénytelen ezt az intézkedést bevezetni. Ed Higgins cateringért felelős vezető elmondása szerint a kísérőknél csak a személyzetnek biztosított víz, illetve étel lehet a járat teljesítése után, így akár egy logós toll vagy egy csomag mogyoró elvétele is lopásnak minősül.
Egy légiutas-kísérő név nélkül nyilatkozva azt mondta a lapnak, hogy általában azokat az ételeket viszik magukkal a járatról, amelyekről azt gondolják, egyébként is a kukában végeznék, mivel a Cathay a gyakorlatának megfelelően mindig a szükségesnél több ételt rendel a járatokra. Rebecca Sy On-na, a Cathay Dragon légiutas-kísérőinek képviselője szerint a társaságnak kivételt kéne tennie azokkal az ételekkel, amelyekről tudják, hogy kidobnák őket.