Több módosítást is kezdeményez a San Franciscó-i repülőtér üzemében a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) az Air Canada incidens miatt: modernebb radarokat szeretnének és megtiltották az éjszakai vizuális megközelítést.

A Bay Area News értesülései szerint az FAA a landolással kapcsolatos eljárásokat változtatott meg, illetve meghatározta, hogy éjjeli üzemben a csúcsforgalom végéig két irányítónak kell szolgálatot teljesítenie a toronyban. Emellett a hatóság azt is tervezi, hogy módosított radarok használatát írja elő, mivel kiderült, hogy a gurító radar jelét a gép a végső megközelítés utolsó 12 másodpercben nem fogta.

Az FAA azt is szeretné elérni, hogy olyan rendszert helyezzenek üzembe, amelyek automatikusan riasztást küldenek a légiforgalmi irányítóknak, ha egy gép a futópálya helyett a gurulóútra helyezkedik és kísérli meg a landolást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Air Canada 759 nearly collided

 

A landolással kapcsolatos változtatás, hogy az FAA nem ad engedélyt vizuális megközelítésre San Franciscóban éjszaka, ha a szomszédos, parallel futópálya zárva van. Erre azért van szükség, mert a nyomozás eddigi adatai szerint az Air Canada pilótái vizuális megközelítést használtak, és úgy tudták, hogy a kivilágított futópálya a 28L jelű. Ez a futópálya akkor viszont zárva volt, ezért helyezkedtek a gurulóútra, amiről azt hitték, hogy a 28R jelű pálya.

Vizsgálatok szerint az Air Canada két tapasztalt pilótája méterekkel került egy légi katasztrófát, az utolsó pillanatban vették észre, hogy a gurulóútra akartak leszállni, amelyen négy gép (köztük két szélestörzsű) várakozik. Mivel az esetet csak késve jelentették, ezért a pilótfülkében lévő hangrögzítő (CVR) már felülírta a releváns beszélgetést.