Több mint 30 millió eurós beruházásról, és egy közös vállalat létrehozásáról állapodott meg a kecskeméti Magnus Aircraft és a kínai Tianshan Industrial Group. A megállapodás részeként Magnus repülőgépek készülhetnek magyar lincenc alapján Kínában.

A Magnus elektromos kisgépe. Fotó: Magnus Aircraft | © AIRportal.hu

A Magnus elektromos kisgépe. Fotó: Magnus Aircraft

A repülőgépgyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a közös vállalat 2020-ig 1500 darab Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépet szerel össze és értékesít magyar licence alapján Kínában. A vegyesvállalat 2017-ben kezdi meg működését.

A zöldmezős beruházás keretein belül egy közepes méretű repülőtér, egy összeszerelő és karbantartó üzem, valamint a Magnus Pilot Academy pilótaképző centrumhálózat is felépül. A Magnus Aircraft kecskeméti üzemében készült géptestekből és alkatrészekből, magyar szakemberek felügyelete alatt végszerelik és kezdik meg a kész légijárművek értékesítését.

A megrendeléssel a kecskeméti üzem is bővülni fog, mivel a mostani gyár kapacitásait bővíteni kell. A társaság hat év alatt összesen 50 milliárd forint árbevételre tehet szert és összesen 600 fő munkatárs alkalmazására nyílik lehetősége kecskeméti gyárában. Emellett Kínában további 250 munkavállaló dolgozik majd az első ütemnek köszönhetően.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A világ első teljesen elektromos, kétüléses, oktató és alap műrepülhető repülőgépének megalkotói 2015 őszén Európából egyedüliként vettek részt egy Kínában megrendezett repülős szakkiállításon, ahol 2600 új kis és közepes repülőtér építéséről szóló megállapodást írt alá a Kínai kormány a városi vezetőkkel a kínai légtér polgári repülés előtti megnyitásának jegyében.

A Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépeket követően az eFusion, vagyis az elektromos hajtású légijárművek Kínába történő kiviteléről 2018-tól nyílik lehetőség, mely egy újabb, jövőbeni megállapodás tárgyát képezik és ez további bővítéseket is eredményez.