Megérkezett Toulouse-ba, az Airbus repülőgépgyár központjába az a Rolls-Royce Trent XWB-97 prototípus, amelyet egy A380-800-as “repülő próbapadra” felszerelve kezdik meg rövidesen az A350-1000XWB leendő hajtóművének tesztjeit.

A szeptember 23-án Toulouse-ba érkezett Trent XWB-97 és a "repülő próbapadja" az A380-as prototípus. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A szeptember 23-án Toulouse-ba érkezett Trent XWB-97 és a “repülő próbapadja” az A380-as prototípus. (Fotó: Airbus)

A Trent XWB-97 lesz, amely a leendő legnagyobb A350-es, az 1000-es széria meghajtására szolgál, ezért ez a Rolls-Royce legnagyobb tolóerejű, 430 kN leadására képes Trent XWB hajtóműve.

Mint minden új hajtóművet a forgalomba bocsátás előtt szigorú teszteknek vetnek alá. Ezeket kezdetben speciális földi próbapadokon végzik, és miután minden elvárást megfelelően teljesített átadják a berepülési program számára, hogy éles körülmények között, a levegőben is próbára tegyék, miként viselkedik a különböző teszteken.

Ezt azonban még mindig nem az adott típuson végzik, amelyre majd az elindult sorozatgyártásban kerül a hajtómű, különösen ha egy vadonatúj gépről van szó, mint amilyen az A350-1000-es is, hanem egy különleges “repülő próbapadon”, általában egy négyhajtóműves gépen, amelyen az egyik saját hajtóművet lecserélve, annak helyére szerelik fel az új, vizsgáira váró fejlesztést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Így lesz ez most a Trent XWB-97 esetében is, amelyet az Airbus gyár MSN1 A380-800-as prototípusára installálnak, akárcsak annak idején az A350-900-as Trent XWB-84 hajtóműveit.

Az A350-1000-es hajtóműve egy A350-900-as prototípussal a háttérben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A350-1000-es hajtóműve egy A350-900-as prototípussal a háttérben. (Fotó: Airbus)

Az Airbus egyelőre csak fotókkal számolt be róla, hogy megérkezett bázisukra az XWB-97. Részletesebb tájékoztatást minden bizonnyal akkor adnak majd, amikor már fel is szerelték az A380-asra, vagy akkor, amikor már túl is vannak az első sikeres felszálláson, amelyben tolóerejével már az XWB-97-es is közreműködött.

A Rolls-Royce jó egy éve, 2014 júliusában indította be először az XWB-97-es prototípusát. Azóta összesen 838 órát járatták, ebből 16 órát töltött a maximális felszálló teljesítményen. A gyáriak közlése szerint a tesztek eddig mindenben igazolták, jó munkát végeztek a fejlesztés során.

Az A350-900-asnál csaknem 7 méterrel hosszabb törzsű A350-1000-esből augusztusig bezárólag 169 darabot sikerült értékesíteni. A katalógus adatok szerint e típusváltozat 366 utas felvételére képes, hatótávolsága 14800 kilométer, maximális felszállósúlya 308 tonna. A leendő legnagyobb A350-es szűzfelszállását 2016-ra, forgalomba bocsátását pedig 2017-re tervezi az Airbus. A maga 351,9 millió dolláros listaárával az A350-1000-es az A380-800-as után a második legdrágább Airbus.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!