BUDAPEST, 2008. október 16. – A Budapest Airport bővíti és újabb elemekkel gazdagítja januárban bevezetett forgalomösztönző rendszerét, amely jelentős kedvezményekkel támogatja a légitársaságokat abban, hogy új járatokat indítsanak, illetve növeljék már létező járataik sűrűségét.

További kedvezmények a leszállási díjakból
A program futamideje három évről öt évre bővült, vagyis azok a légitársaságok, amelyek új célállomással gazdagítják a repülőtér kínálatát, fél évtizeden keresztül élvezhetik a leszállási díjak utáni kedvezményeket. Azon légitársaságok, amelyek új tengerentúli célállomásra indítanak járatot Ferihegyről, az üzemelés első két évében egyáltalán nem fizetnek leszállási díjat. A harmadik évben hetvenöt-, a negyedikben ötven százalékos kedvezményben részesülnek, de még az ötödik évben is megtakarítják a leszállási díj huszonöt százalékát.

A nem hosszú távú új célállomásokra indított járatok esetében a kedvezmény mértéke száz-, hetvenöt-, ötven-, huszonöt-, illetve tíz százalékra emelkedett.

Jelentősen nőtt a járatsűrítésekre vonatkozó kedvezmények mértéke is. A már meglévő útvonalakon járataikat sűrítő légitársaságoknak az első két évben ötven, a harmadik évben pedig huszonöt százalékos engedményt kínál fel a leszállási díjakból a BA.

Csúcsidőn kívüli kedvezmények a reptéri illetékből
Egyúttal új elemmel is gazdagodott a program: azon légitársaságoknak, amelyek a repülőtér csúcsidején kívül indítanak új járatot, a BA jelentős kedvezményt ad a repülőtéri illetékből.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Csúcsidőn kívüli időszakok Ferihegyen:
T1: 05:00-08:30; 14:00-16:00; 22:00-24:00
T2A: 10:00-11:30; 13:30-14:30; 15:30-16:30
T2B: 08:00-11:30; 14:30-16:00; 20:30-22:30

Évi 50 ezer utas esetében a légitársaság kedvezménye elérheti az 50%-ot is. Az új, kibővített kedvezmények október 26-tól élnek.

Néhány példa arra, hogy mekkora megtakarítást jelent az új ösztönző rendszer bevezetése a légitársaságok számára: Ha egy légitársaság heti négy alkalommal indít új járatot valamelyik európai városba Boeing 737-800-as géppel, akkor az ösztönző rendszerben akár 400 ezer eurót (kb. 90 millió forintot) takaríthat meg. Amennyiben a társaság hetente négy alkalommal a Távol-Keletre vagy az USA-ba létesít útvonalat Boeing 767-300-as géppel, akkor ez az összeg közel 1 millió euró ( kb. 260 millió forint) is lehet.

„A kibővített ösztönző rendszer olyan kedvező gazdasági környezetet teremt Budapesten, amelyben a légitársaságok megéri fejleszteni, gazdagítani az útvonalhálózatukat” – mondta Dimitrios Gatsonis, a Budapest Airport üzletfejlesztési igazgatója. „A kedvezmények hozzájárulnak Ferihegy forgalmának bővüléséhez, és a magyarországi turizmus növeléséhez. Nagyon erős kedvezménnyel támogatjuk az új tengerentúli járatokat, hiszen az ázsiai és az észak-amerikai piacok meghódítása kiemelten fontos számunkra.

Az ösztönző rendszer mellett tovább keressük azokat a megoldásokat, melyekkel csökkenteni tudjuk a repülőtér-használati díjakat, hogy segítsünk a légitársaságoknak növekedni Ferihegyen, hiszen ez az egyetlen út ahhoz, hogy Közép-Európa legsikeresebb repülőterévé váljunk.”

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!