Továbbra is rekord alacsony szinten tartja a Lufthansa a kerozin-fogyasztást, és további lépéseket tesznek a folyamat fenntarthatósága érdekében – derül ki a légitársaság által huszonkettedik alkalommal kiadott „Balance” című fenntarthatósági jelentésből.
A Lufthansa-csoport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint tavaly átlagosan 3,84 liter kerozint fogyasztott 100 utaskilométerre vetítve, de a jövőben is azon fog dolgozni, hogy tovább csökkentse a cég környezetterhelését. Ennek érdekében több mint 500, hatékony üzemanyag-felhasználást támogató programot valósítottak meg, ezek között számos kezdeményezés arra irányult, hogy csökkentsék a gépek súlyát például a fedélzeti kocsik súlycsökkentésével.
A további lépések kulcsmomentuma ezek mellett a flotta folyamatos cseréje újabb, hatékonyabban üzemelő típusokra. A Lufthansa már átvette és üzembe is állította a világ első Bombardier CSeries gépét a Swiss színeiben, két Airbus A320neo repül a Lufthansánál és télen átveszik az első Airbus A350-est is. A kanadaiak gépéből 30, az A320neóból a Pratt hajtómű-problémáinak kiküszöbölése után a Lufthansánál 101, a Swissnél 15 áll majd forgalomba az eddigi rendelések alapján, míg az A350-esből 25 darab érkezik majd a német cégcsoporthoz.
A Lufthansa közölte továbbá, hogy a fenntarthatóság jegyében a munkakörnyezetben is változásokat vezetett be annak érdekében, hogy folyamatosan vonzó munkakörülményeket kínáljon. Jelenleg 120 ezer munkavállalója van a csoportnak, és még idén újabb 4 ezer fővel bővül a foglalkoztatottak köre, közülük 2800-an légiutas-kísérők lesznek.
A cég ezen kívül figyelmet fordít a felsővezetés sokszínűségére is, fenntarthatóan növelnék a női vezetők számát. A jelentés erre is kitért, a legutóbbi adatok szerint a globális érték 14,9 százalék volt tavaly, míg Németországban 16,2 százalék, ami 0,2 százalékpontos javulást jelentett.