A Travelport saját felmérése szerint az utazások foglalása során már nem az ár, hanem az ár/érték arány a legfontosabb az utasok körében, és sokkal több személyre szabható opciót, valamint átláthatóságot és digitális élményt szeretnének.

A foglalási rendszert fejlesztő Travelport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a 23 ezer utazó körében végzett felmerés azt mutatta, hogy a megkérdezett 86 százaléknak az érték az elsődleges szempont, míg pusztán ár alapján mindössze 18 százalék foglal repülőjegyet.

Fotó: Ostrava Airport

A legjobb ajánlatok megtalálásához az utasok több platformot is igénybe vesznek, a TripAdvisort, a Kayakot és a Kiwit ugyanúgy használják, míg utazási tanácsadót mindössze 31 százalék keres meg. Az online vásárlásnál azonban sokan elbizonytalanodnak, a megkérdezettek fele nem tudja, hogy melyik cégben bízhat meg, emellett a hozzászólások és értékelések valódiságában is kételkedik a kutatásban résztvevő utasok 50 százaléka.

A kiválasztott repülőjeggyel kapcsolatban a többség, 42 százalék olyan extra szolgáltatásokkal szereti személyre szabni a terméket, mint a plusz lábtér, még egy feladott poggyász, vagy különleges ételkínálat. Negyedük ugyanakkor a légitársaságok által előre “előállított” extra szolgáltatási csomagokat részesíti előnyben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel kapcsolatban azonban 52 százalék kifogásolja, hogy nem világos, pontosan milyen szolgáltatásokat tartalmaz a csomag, 35 százalék pedig amiatt bosszankodik, hogy a foglalási rendszer nem jegyzi meg a preferenciáikat, bár ezt leginkább az Y-generációba tartozó foglalók nehezményezik.

A megkérdezett utasok számára mára az egyik legfontosabb tényező lett a digitális élmény, 71 százalék tartja ezt a terméket fontosnak a repülőjegy lefoglalásakor, 77 százalék pedig előzeteses a közösségi médiában néz utána a különböző márkáknak. Ebben leginkább a Facebook van segítségükre, a fiatalabbak viszont az Instagramot preferálják.

A kutatás kimutatta azt is, hogy egyre nagyobb igény van a legújabb technológiákra az utazás menedzselésében. Mintegy 45 százalék lesz frusztrált, ha nem éri el mobil eszközön a foglalását, és az Y-generáció leginkább hangalapú utasításokkal használja a technológiát.

A személytelenség azonban a kutatás szerint visszaüt, mivel a megkérdezettek 42 százaléka nem szereti, ha nem tudnak emberrel beszélni az ügyfélszolgálatnál, kritikát állítva ezzel az egyre inkább elterjedő chatbotos szolgáltatásokkal szemben.