Trükközni kényszerül az Airbus, hogy tartani tudja a saját maga által kitűzött 2016-os átadási célszámot. A háttérben az A320neo és az A350-es gyártása körüli mizériák állnak: a neónál a Pratt hajtóművei, az XWB-nél kabinberendezési problémák hátráltatják a gyártás felpörgetését.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Cathay Pacific is átvette első Airbus A350-esét, ezzel a Hong Kong-i székhelyű légitársaság lett a világon a hatodik XWB-üzemeltető.A 280 székes, 900-as verzióval a Cathay új festése is debütált.

A háttérben lévő folyamatok azonban fejtörést okoznak az Airbusnak. Mint az a hamburgi gyártóbázison tartott innovációs napon elhangzott, nagy nehézségek árán tudják csak felpörgetni az A350-esek gyártását, amelynek hátterében a bedolgozó alvállalkozók állnak, akik nem tudnak elég alkatrészt leszállítani a kabin kialakításához

A tervek szerint idén legalább ötven A350-est kellene átadni szemben a tavalyi tizennéggyel, de idén április 30-ig eddig mindössze hatot adtak át az üzemeltetőknek,
összesen pedig huszonegyet repültek át Toulouse-ból. 2018-ra az Airbus havi 10-re szeretné növelni a gyártási rátát, jelenleg több mint 40 gép van már az összeszerelő sorokon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fabrice Bregier vezérigazgató arról is beszélt, hogy bár keresik, egyelőre nem találják a piacot az A350-1000-esnél még hosszabb változatnak. Közölte továbbá: meg fog szabadulni azoktól a beszállítóktól, akiknek köszönhetően nem tudják a gyártást felpörgetni.

Zűrök vannak az A320-assal is

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Nehezíti viszont a helyzetet, hogy az A320neóval is problémák vannak, bár ezekért nem az Airbus, hanem a hajtóművek gyártója, a Pratt & Whitney felelős, még mindig nem sikerült ugyanis a gyártó által korábban szoftveresnek titulált problémát megoldani.

Emiatt több gép is hajtóművek nélkül áll a gyártósoron.

Hogy az Airbus tartani tudja a gépátadási rátáját

előbbre hozták egyes későbbre ütemezett, még régi hajtóműves (ceo) gépek összeszerelését,
ezzel betömve a gyártókapacitásban keletkező lyukat. John Leahy kereskedelmi igazgató megjegyezte, hogy bár az A320neoból hatvanat terveznek gyártani egy hónapban 2019-től, de a piac a havi 63-at is fel tudna szívni.

Emellett Toulouse ragaszkodik az átadási darabszámhoz annak ellenére, hogy az elmúlt évhez képest 7 százalékkal esett idén az átadott gépek száma az előző évihez viszonyítva. Idénre az Airbus 650 átadott repülővel számol, 2,3 százalékkal többel, mint tavaly.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Tom Williams, az Airbus üzemeltetési igazgatója az A380-assal kapcsolatban elmondta, hogy a program folytatását egyre nagyobb kérdőjelek övezik, ugyanis csökken a kereslet a nagy, négyhajtóműves gépek iránt. Emiatt a gyártókapacitást is csökkentették, Hamburgban az egyik sort A320-asokra állították át a költségcsökkentés miatt.

Az Airbus az A380-as program jelentős lassulásával döntéskényszerbe került, bár hivatalosan még nem ismerték el, de az Emirates kimondta helyettük, hogy nem lesz A380neo, emiatt a dubaji székhelyű légitársaság “kénytelen” a régebbi A380-asokból rendelni újabb 60 darabot.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!