Közvetlenül a gyártóval kötött Airbus A330 típusú utasszállító repülőgépekre szóló vásárlási szándéknyilatkozatot az Aerolíneas Argentinas, amelynek értelmében a dél-amerikai ország állami tulajdonban lévő légitársasága négy darab A330-200-assal készül bővíteni a hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas flottáját.

A Buenos Airesben kötött megállapodás szerint az Airbus 2015 első és második negyedévében szállítja az első kettő, majd a rákövetkező év folyamán a másik két vadonatúj A330-200-ast, amelyek fedélzetét kétosztályos elrendezésben 24 üzleti és 248 turista üléssel, mindegyiken érintőképernyős szórakoztató rendszerrel készül konfiguráltatni az argentin légitársaság.

Az Aerolíneas Argentinas szándéka szerint az új gépek azon túl, hogy hozzájárulnak a már jelenleg is az A330/340 típuscsaláddal üzemelő hosszú távú járatokat teljesítő flotta egységességéhez jótékony hatással lesznek a költséghatékonyságra is, különösen ami az üzemanyag fogyasztást illeti.

Ez utóbbira vonatkozólag a légitársaság konkrét adatokat is közölt a viszonyítás végett, amely szerint az A340-200-asaikhoz képest 13.5, míg A340-300-asaikhoz képest 19.5%-kal takarékosabb egy járaton a két-hajtóműves A330-200-as, ami kitűnően példázza, hogy a légitársaságok miért is igyekeznek megválni azon típusosztályba tartozó négy-hajtóműves gépeiktől, amelyekkel ugyanaz, vagy legalább közel azonos teljesítmény már két-hajtóműves üzemmel is elérhető.

Mégsem lesz A340-500-as
Az új szélestörzsű Airbusok beszerzése alátámasztani látszik azokat az értesüléseket, amelyek szerint az argentinok mégsem veszik flottájukba az extra nagy hatótávú Airbus A340-500-ast.
Noha az egyik legnagyobb interneten elérhető adatbázis, az Airfleets.net szerint a Singapore Airlines-tól elsőként távozott A340-500-as (9V-SGA) még az idei évben az Aerolíneas Argentinashoz kerül, a légitársaság 2014-es üzleti tervében világossá tette, hogy nem készül ilyen teljesítményű típus flottájába vételére.

Az Aerolíneas Argentinas esetében viszont legfeljebb a kiöregedett A340-200-asok cseréjéről lehet szó (a típus kivonását várhatóan a jövő áprilisban megszűnő sydney-i járattal párhuzamosan kezdik meg), mivel az A340-300-asokkal hosszabb távon terveznek. Meglévő nyolc gépük mellé rövidesen érkezik egy újabb, amely előzőleg az Iberiánál (EC-KSE) szolgált.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A330-200-as idén került az argentin légitársaság látókörébe. A vállalat a párizsi légi szalonon kötött négy darab használt gépre lízingszerződést az ILFC-vel, amelynek eredményeként az első A330-as szeptember 5-én meg is érkezett Buenos Airesbe. A típus a december 15-én újra induló közvetlen New York-i járat főszereplője lesz, miközben a többi bérelt Airbus is folyamatosan csatlakozik majd a flottához.

A flotta első Airbus A330-200-as típusa. (Forrás: Aerolíneas Argentinas)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!