Hamburgban, az Airbus németországi bázisán vette át első A321-200 típusú utasszállító repülőgépét az UTair. Az orosz légitársaság összesen 20 darabot rendelt az A320-as típuscsalád leghosszabb törzsű tagjából.
Vadonatúj típussal bővült az UTair flottája, miután az UTair átvette első A321-es gépét. A VP-BPS lajstrommal szolgálatba álló Airbust még további 19 példány fogja követni; a cég ugyanis tavaly júliusban összesen 20 darabot rendelt az európai repülőgépgyár legnagyobb keskenytörzsű típusából. Orosz ügyféltől jelenleg ez a legnagyobb egyösszegű rendelés, amit valaha A321-es kapott.
Az UTair egyosztályos kabinnal, összesen 220 fő szállítására alkalmas konfigurációval rendelte a típust, amelynek meghajtására CFM56 hajtóműveket választottak. Opcionálisan rendelhető Sharklet szárnyvégek – annak ellenére, hogy a légitársaság dedikált A321-es honlapján azzal szerepel a típus – mégsem kerültek az első gépre, azon a jól megszokott wingtip fence szárnyvégek igyekeznek a takarékos üzemben közreműködni.
Az A321-esekre piaci szerepének növelése, valamint konkrétabban a nagy forgalmú útvonalainak továbbfejlesztése érdekében esett az UTair választása. Nem véletlen tehát, hogy jócskán ellátták ülésekkel a gépet. Összehasonlításképp van olyan légitársaság, amely ugyanezt a típust 48 üléssel kevesebbel üzemelteti.
Az UTair Oroszország egyik legdinamikusabban fejlődő légitársasága. Az Aeorflot és a Transaero Airlines mellett a harmadik legjelentősebb légi fuvarozó az országban. Az 1967-ben alapított vállalat flottája 180 darab repülőgéppel, útvonalhálózata pedig 60 belföldi és 40 nemzetközi célállomással üzemel.