Néhány napja két egzotikus légitársaság újonnan beszerzett, és frissen átfestett Boeing 747-ese tűnt fel Jakartában.

Eagleexpress Air Cargo

A Malajzia székhelyű, charter járatok üzemeltetéssel és gépeinek komplett személyzettel történő bérbeadásával (wet lease) foglalkozó 2011-ben életre hívott Eaglexpress Air Charter légitársaság hamarosan átveszi második B-747-400 utasszállító gépét – írja a Skyliner Aviation.

A JumboJet 1992-es gyártása óta F-GISD lajstromjellel az Air Francenál repült egészen 2012 tavaszáig, amikor is a francia vállalat flottamodernizáció keretében kivonta a szolgálatból. Néhány hónap tárolás után 2012 júliusától fél évig a bangkoki bejegyzésű Orient Thainál üzemelt HS-STE regisztráció alatt.

A 25628 gyári számú, 934.-ként legyártott 747-es új maláj lajstroma 9M-ACM lett. A gépet máris a 2007-ben alapított, és dinamikusan fejlődő szaúd-arábiai Nas Air légitársaság számára adták bérbe, ezért ennek teljes festést kapta meg a gép.
Tervek szerint az Eagleexpress hamarosan egy harmadik 747-400-ast is üzembe fog helyezni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A maláj légitársaság saját 9M-MPD lajstromjelű 747-400-as gépe. (Fotó: Eagleexpress) | © AIRportal.hu

A maláj légitársaság saját 9M-MPD lajstromjelű 747-400-as gépe. (Fotó: Eagleexpress)


Kam Air

Szintén az indonéziai Jakartában kapták lencsevégre az afgán székhelyű Kam Air légitársaság új teherszállító 747-200F gépét – írja a Skyliner Aviaton.

A teherszállító gépet 1990-ben (gyári szám: 24576, sorszám: 818) a japán Nippon Cargo Airways számára gyártották, majd 2007-től az orosz Air Bridge Cargo üzemeltette VP-BII lajstromjellel. A teljes festésű gép 2008-2009 környékén rendszeresen megfordult Budapesten is. 2012 májusi kivonását követően, néhány hónap tárolás után, 2012 augusztusában egy bizonyos The Cargo Airlines vásárolta meg és 4L-TZS grúz lajstromba helyezték. A cég a Kam Air számára fogja üzemeltetni a gépet.

Feltehetően az afgán légitársaság Európai Uniós repülési feketelistáján való szereplése miatt volt szükség a grúz cég beiktatására. A gépről az elmúlt háromnegyed évben nem voltak információk, csak most, a teljes festés után kerültek fel az internetre az első fotók.

A Kam Air flottája elég vegyes. 1 db B767-200-ast, 1 A320-ast, 2 MD-83 és egy MD-87-est üzemeltetnek, alapvetően charter, és néhány térségbeli országba menetrend szerinti járatot. Hamarosan még egy ex-Air Bridge Cargo (VP-BIJ) 747-200F gépet is átvesznek, feltehetően 4L-MRK lajstromjellel.

Érdekesség, hogy február elején az amerikai hadsereg megvádolta a légitársaságot, hogy Afganisztán és Tádzsikisztán közötti járatokon kábítószert csempésznek, és ezért amerikai tiltólistára helyezték őket. Az afgán kormány heves tiltakozása miatt a listáról ideiglenesen lekerültek, azzal a feltétellel, hogy alapos vizsgálatot folytatnak le az üggyel kapcsolatban.

Fotók: Terry Canfield
Forrás: SkyLiner Aviation

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!