December 3-án, szerdán a Lufthansa igazgatótanácsa hivatalosan is elfogadta a vállalat felső-vezetése által benyújtott úgynevezett ‘Wings’ koncepciót és megadta a hozzájárulását hét darab Airbus A330-200 típusú, szélestörzsű repülőgép bérléséhez, melyek az új low-cost modellben működő üzletág interkontinentális útvonalain fognak repülni.

Az igazgatótanács szintén jóváhagyta az Eurowings koncepciót, amely egy ernyő márkaként fogja majd össze a Lufthansa csoporthoz tartozó Eurowings és Germenwings légitársaságokat és az Európán belüli működést. A Lufthansa csoport célja , hogy minőségi termékeket kínáljon utasainak vonzó árakon, mellyel a cég új ügyfélkört kíván megszerezni a rövid és hosszú távú diszkont modellben üzemelő járatain 2015. év végétől kezdődően.

Az új termékek, amelyek első sorban a privát utazókat célozzák meg, abban segítik a Lufthansa Csoporthoz tartozó légitársaságokat, hogy hosszabb távon is biztosítsák erős piaci pozíciójukat a saját piacaikon, azaz Németországban, Svájcban, Belgiumban a pont-pont utazások szegmensében.

Az új Eurowings festés egy Airbus A320-as és egy A330-as repülőgépen. (Grafika: Lufthansa) | © AIRportal.hu

Az új Eurowings festés egy Airbus A320-as és egy A330-as repülőgépen. (Grafika: Lufthansa)


“Az ‘Új Eurowings’ a válaszunk az európai légiközlekedési ipar egyik legnagyobb kihívására,” – mondta el Carsten Spohr elnök-vezérigazgató. “Több éve erős versennyel szembesülünk a gyorsan növekvő diszkont légitársaságok részéről a pont-pont utazási szegmensben nem csak Németországban, de egész Európában is. Biztosak vagyunk benne, hogy ezek a versenytársak a következő években egyre inkább a hosszú távú járatok szegmensének irányába fognak terjeszkedni. Innovatív koncepciók, lényegesen alacsonyabb költségek a Lufthansa Csoport erejével, képességeivel és szaktudásával kombinálva – ez a receptünk a sikerre.” – tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ‘Új Eurowings’ koncepció keretében folytatódik a Lufthansa nem központi reptereit érintő útvonalak – már eddig is sikeres – átadása a Lufthasa Csoporthoz tartozó Germenwings-hez: minden olyan járat, amely nem érinti a frankfurti vagy müncheni repülőtereket 2015. januárig átszervezésre kerül a diszkont leányhoz.

Búcsúznak a CRJ-k, homogén Airbus flotta, új Eurowings bázisreptér Németországon kívül

Első lépésként a már meglévő két Lufthansa-leány, a Germanwings és a Eurowings folytatja működését a jelenlegi járathálózattal és személyzettel, az új koncepció ernyője alatt. Az új európai operációhoz csatlakozik a Eurowings jelenlegi flottája, amely jelenleg 23 Bombardier CRJ900-ast számlál, majd a teljes flotta lecserélésre kerül akár 23 darab A320-asra a 2015. februártól 2017. márciusig tartó időszakban.

Ennek érdekében 10 darab új A320-as került megrendelésre, a 13 további Airbus pedig a Lufthansa Csoport már meglévő megrendelés-állományából kerül átcsoportosításra a Eurowingshez. Ennek köszönhetően 2017. év végére az ‘Új Eurowings’ egy teljesen homogén repülőgépflottával fog rendelkezni, ennek és az üzemanyag-takarékos típusnak köszönhetően tovább javul a költség hatékonyság. A 2015-ös év folyamán az új Eurowings járathálózatába új útvonalak is bekerülnek majd, melyek egy új, Németországon kívüli Eurowings-bázisról üzemelnek majd.

Az alkalmazottak nem örülnek, folytatódnak a sztrájkok

A Lufthansa pilótáinak szakszervezete (VC) közben újabb sztrájkra készül, a csütörtökre meghirdetett munkabeszüntetés a hosszú távú járatokat érinti.

A VC idei tizedik sztrájkja csütörtökön hajnali 3 órakor kezdődik és éjfélig tart. A Lufthansa közölte, hogy a munkabeszüntetés miatt a tervezett 72 hosszú távú utasszállító járat közül csak 35 közlekedik majd, és törlik a hosszú távú teherszállító járatok többségét is. A kilencedik sztrájk hétfőn kezdődött és kedd éjfélkor ér véget, 1400 járatot kellett törölni miatta – számolt be az MTI.

Az újabb munkabeszüntetés hírére a Lufthansa bejelentette, hogy munkaügyi közvetítői eljárást kezdeményez. A szakszervezet közölte, hogy megvizsgálja az ajánlatot, de nem áll el a sztrájktól, és a következő hetekben is szervez munkabeszüntetést – a karácsonyi ünnepnapok kivételével -, amennyiben továbbra sem sikerül megegyezésre jutni a kollektív szerződés hatálya alá tartozó pilóták korai nyugdíjazásáról szóló szabályok átalakításáról.

A Lufthansa a csoport valamennyi tagját együttvéve több mint 9 ezer pilótát alkalmaz, közülük 5400-ra vonatkozik az a kollektív szerződés, amelynek átalakítása miatt tavasz óta már kilenc sztrájkot szervezett a VC. A többi, mintegy 3600 pilóta jóval kevesebbet keres, mint a VC által képviselt kollegáik.

Irány a hosszútáv low-cost modellben, A330-200-asokkal

Az ‘Új Eurowings’ diszkont termékportfóliója a 2015-ös év végétől kezdődően hosszú-távú járatokkal is bővül majd, a német-török SunExpress együttműködésével. Ennek érdekében egy a Lufthansa már aláírt egy szándéknyilatkozatot a Lufthansa és a Turkish Airlines vegyesvállalataként működő SunExpress-szel.

Az Eurowings márkanév alatt kínált interkontinentális járatok a SunExpress Deutschland cég AOC-je (hatósági engedélye és IATA és ICAO kódjai) alatt repülnek majd a SunExpress Deutschland légiutas-kísérő és pilóta személyzetével. A cég által kínált első desztinációk között floridai, dél-afrikai és indiai-óceáni célpontok lesznek.

Az új járatokat kezdetben a cég három darab 310 üléses Airbus A330-200 típusú repülőgépe fogja teljesíteni, a következő néhány évben pedig fokozatosan 7 darabosra bővül majd a széles-törzsű flotta.

Az új Eurowings hosszú távú járatain az utasok a ‘Best’, ‘Basic’ és a ‘Smart’ szolgáltatások és tarifák közül választhatnak majd, a Germanwings-nél már jól bevált logikát követve. Az új hosszú távú flotta bázisrepülőteres Köln/Bonn repülőtere lesz és az új ‘Wings’-koncepcióban működő vállalatok menedzsmentjének székhelye is Kölnben lesz majd.

A Lufthansa bemutatja: Az új Eurowings

Forrás: Lufthansa Group

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!