A perzsa mitológiából ismert, főnixmadár-szerű Szimorg (Simurgh) után nevezte el a napokban bemutatott, az Antonov An-140 utasszállító alapjain készülő, hátsó rámpás szállítógépét az iráni repülőgépgyártó.

Az Iran Aircraft Manufacturing Industries (HESA) licensz alapján gyártja az Antonov turbólégcsavaros utasszállítóját, amelyből eddig mintegy 15 példány készült, Ukrajnából beszállított részegységek felhasználásával, IrAn-140 típusjellel.

Az ukrán alaptípus maximum hat tonna rakomány szállítására képes, hatótávolsága maximális terheléssel mindössze 900 kilométer, az iráni változatot – a nyugati szankciók miatt – az orosz Klimov TV3-117 típusú hajtóművekkel szerelik fel.

Az iráni médiában megjelent felvételek szerint viszont a Szimorg farokrészét kissé megemelték az eredeti An-140-eshez képest, hogy kialakíthassák a rakomány gyors be és kirakodására szolgáló rámpát.

Fotó: HESA

A típus a teherszállítás mellett alkalmas lesz a csapatok harctéri támogatására, de az ejtőernyős és teherdobási képességekről nem hoztak nyilvánosságra részleteket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A közlések szerint a típushoz fejlett, belföldi gyártású anyagokat használtak fel, emellett úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a nemzetközi szabályoknak és sztenderdeknek, valamint alkalmas az ország különleges földrajzi és klimatikus viszonyai közötti üzemelésre.