Fokozatosan a nemrég elkészült új terminálra költözteti a moszkvai Seremetyjevó reptérről induló és oda érkező nemzetközi járatait, köztük a budapestieket is az Aeroflot 2020 elejétől. A légikikötő fejlesztése a következő öt évben is folytatódik, a tervek szerint 2,5 milliárd USA-dollárnyi összeget költenek a kapacitások megduplázására.

Az orosz nemzeti légitársaság 2020 januárjától fél év alatt fokozatosan 260 járata kiszolgálását helyezi át a nemrég elkészült C1 jelzésű utasforgalmi épületbe – erről elsőként a TASSz hírügynökség számolt be.

Vitalij Szaveljev, az Aeroflot vezérigazgatója közölte: az új terminálra kizárólag a légitársaság nemzetközi járatait irányítják át, de így is jelentősen javulni fog a gazdaságosság, és az utasokat is jobb minőségű kiszolgálásában tudják részesíteni, mint a régi, mára elavult csarnokokban.

Ennek következtében bár egyelőre nem tudni, pontosan mikor, az Aeroflot budapesti járatait is a C1 terminálra irányítják át.

Illusztráció, a Seremetyjevói reptér egyik újabb terminálja.

Az új épület évente 20 millió utas kiszolgálására alkalmas, de a hivatalos üzembe helyezés után, ami jelen állás szerint január közepén várható, tervezik összekötését a B terminállal, a további hatékonyságnövelés érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utasforgalmi épületen túl a közelmúltban egy másik jelentős beruházással járó fejlesztést is átadtak Seremetyjevón, szeptember 19-én helyezték ugyanis először üzembe a harmadik futópályát.

A 3200 méter hosszú, ICAO CAT IIIA műszeres leszállítóberendezéssel (ILS) felszerelt, gyakorlatilag bármilyen repülőgép fogadására és indítására alkalmas pályától várják, hogy a légikikötő hosszabb távon képes legyen kiszolgálni a folyamatosan növekvő forgalmat.

A megfogalmazott elképzelések ambiciózusak, 2026-ig további akár 2,5 milliárd USA-dollárnyi beruházással az a cél, hogy a Moszkva legnagyobb légiforgalmi csomópontjaként üzemelő Seremetyjevó a világ tíz legforgalmasabb reptere közé kerüljön, éves szinten 100 millió utas fogadására alkalmas infrastruktúrával.

Ehhez a következő hét év alatt C2 illetve G elnevezéssel további két terminált is felhúznak, előbbi építése 2021-ben, utóbbié 2024-ben kezdődhet el.

Az ide érkezők kiszolgálására az Oroszországi Vasutak (RZSD) is jelentős összeget fordít 2022-ig az északi és déli oldalon lévő terminálok közötti, valamint a reptér és város közötti vasúti kapcsolatok fejlesztésére.

A két ütemben megvalósuló projektben első körben Seremetyjevó-1 néven teljesen új állomás épül az északi oldalon a B és C terminálok utasainak, amit később a Seremetyjevó-2 állomással együtt integrálnak a városi vasút-hálózatba.

Végeredményben a mostani 38 helyett naponta 72 vonatpárnak lesz elegendő kapacitás Moszkva és a reptér között: harminc perces időközönként, naponta harminckét járat a déli terminálokra, napi negyven pedig az északiakra közlekedik majd.