Újabb hibát talált a Boeing 787 Dreamlinerek hajtóműveiben az ANA, ezúttal a Rolls Royce Trent 1000-esek érintettek. Pár napja a Jetstar a General Electric GEnx hajtóműveiben fedezett fel hibát.
Átvette ötvenedik Dreamlinerét az ANA
A Reuters hírügynökség arról számolt be, hogy a típus indító légitársasága, és a legnagyobb Dreamliner flotta üzemeltetője, az All Nippon Airlines (ANA) egy vizsgálat során megállapította: bizonyos üzemelési körülmények esetén a Trent 1000-es hajtóművek kompresszorában a lapátok korrodálódnak.
Emiatt az ANA kénytelen több Dreamlinerét is ideiglenesen a földre parancsolni, mivel a javításokat azonnal el kell végezni. Pénteken kilenc belföldi járatot töröltek és továbbiak is érintettek lehetnek,
szeptember végéig mintegy 300 járat kerülhet törlésre a hiba miatt.
Pár nappal ezelőtt a Jetstar számolt be arról, hogy a General Electric GEnx hajtóművel szerelt Dreamlinereit egy ismert hibával kénytelen közlekedtetni, mivel egyelőre nem tudják megjavítani. A nem részletezett hiba kihatással van az olajnyomásra, emiatt a Jetstar 12-es járata Naritából Goald Coastra Guam szigetén szakította meg útját. A pilóták elővigyázatosságból leállították az egyik hajtóművet és az Egyesült Államok területén lévő Guam repülőterén landoltak.
A hajtóműgyártó Rolls Royce nyilatkozata szerint a cég januártól szállítja a módosított alkatrészt az üzemeltetők részére.
Addig az ANA folyamatos ellenőrzés mellett üzemelteti a Trent 1000-es hajtóművekkel felszerelt Dreamlinereit.
Az ANA 2011 októberében vette át a világon elsőként a 787-est és lett ezzel az üzembe állító légitársaság. 2013 januárjában a JAL egyik Boeing 787-ese Bostonban kezdett el füstölni a repülőtéren történő parkolás közben.Az FAA ekkor elrendelte az okok kivizsgálását, azonban még nem parancsolta földre a típust.
Pár nappal később az ANA légitársaság 787-ese hajtott végre kényszerleszállást Japánban tűzjelzés miatt. A japán hatóságok ezt követően rendelték el a típus ideiglenes kivonását a repülésből. Ezt követően a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) is földre parancsolta az összes 787-est.
A vizsgálatok kiderítették, hogy az új tervezésű akkumulátorok okozták a tüzet. A gyártónak újra kellett terveznie a lítium-ionos akkumulátorokat, amelyeket az FAA-nek jóvá kellett hagynia, a Szövetségi Közlekedésbiztonsági Hatóság súlyos hiányosságokat tárt fel.
A típusokat végül 2013 április végén engedték újra felszállni. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ez utóbbi a problémák nem a hajtóművek, hanem főként az új tervezésű lítium-ionos akkumulátorok miatt keletkeztek.