Haladékot adott a pakisztáni kormányzat az Air Sial start-up légitársaságnak, hogy megszerezze a kereskedelmi járatüzemeltetéshez többek közt szükséges AOC-t, és elengedték a cégre korábban kirótt büntetést.
Az Air Sial 2017 második felében kapta meg az úgynevezett RTP (Regular Public Transport) tanúsítást, ami az előfeltétele az Air Operator Certificate (AOC) megszerzésének, utóbbi birtokában egy légitársaság már kereskedelmi járatokat is üzemeltethet az ország szabályai szerint.
Az RTP kiadása után a cégnek két éve lett volna az AOC megszerzésére, és az üzemelés tényleges elindítására.
Ezt 2019 elején a pakisztáni kormány is jóváhagyta, így minden esély megvolt arra, hogy a törvényileg meghatározott két éven belül már utasokat szállítson az Air Sial, de a flotta felállításánál hiba csúszott a számításokba – írta meg a CH Aviation.
A tervek szerint kezdetben három, lízingelt Airbus A320-as alkotja majd a gépparkot, ezekről hosszú tárgyalások után 2019 augusztusában sikerült megállapodnia a légitársaságnak az Aercap lízingcéggel, de a szerződés kölcsönös aláírása csak december 30-án történt meg.
Emiatt a cég saját közlése szerint áprilisban, a bérbeadó szerint viszont csak a félév végén veheti át az első gépet.
Amikor a cégvezetés biztos volt benne, hogy nem fogják tudni tartani a törvényi határidőket, haladékért folyamodtak a helyi hatóságnál hosszabbítás, és a súlyos, a cég tőkéjének 10 százalékát kitevő büntetés elengedéséért. A kérelmet nemrég jóváhagyták, így az Air Sial csapata zavartalanul folytathatja a munkát.
Az üzleti modell még mindig nem tisztázott a nyilvánosság előtt, valószínűsíthetően csak a jegyértékesítés kezdetekor fog kiderülni, hogy hagyományos hálózatos, vagy diszkont cégként kezdődik-e a működés. Mivel a légitársaság Sialkot város gazdasági és ipari kamarájának tulajdonában áll, a tervek között szerepel együttműködés kialakítása helyi vállalkozásokkal.
Az Air Sial révén az észak-kelet–pakisztáni Sialkot reptere is fejlődésnek indulhat, amely pillanatnyilag alig 60 heti járatot szolgál ki.