Újabb költségcsökkentés jöhet a Malaysia Airlinesnál, Peter Bellew, a cég új vezérigazgatója néhány járatot a diszkont terminálra tenne át.
A diszkontokkal is versenyképes lesz az újjászervezett Malaysia
A Christopher Müllert váltó Peter Bellew vezérigazgatóvá való kinevezése során beszélt arról, hogy folytatja a költségcsökkentést a légitársaságnál. A ch-aviation szerint 2017-től esedékes néhány turisztikai célállomást kiszolgáló járat átköltöztetése Kuala Lumpur Nemzetközi Repülőtér 2-es termináljára, amely pár percre található a fő termináltól.
A légitársaság ezzel 8,25 dollárt takaríthat meg utasonként és járatonként, éves szinten pedig félmilliárd dollárnyi költségcsökkenésre számítanak. Ezzel együtt a Malaysia a jegyek árát is csökkenteni fogja Bellew elmondása szerint. „Minden egyes költségtételt azonnal ellenőrizni fogunk, de a minőség nem fog változni” – mondta.
A spórolás mellett viszont járatindításokat is tervez a maláj légitársaság, Bellew közölte, eddig ki nem szolgált ázsiai városok kerülhetnek fel a térképükre.
A Kuala Lumpur-i kisebb terminálról diszkont légicégek, mint az Air India Express, az Air Asia X és az Air Asia több leányvállalata, valamint a Jetstar közlekedtet járatokat.
A Malaysia Airlines éléről áprilisban jelentette be távozását Christopher Müller, akit azért vittek a maláj céghez, hogy rendbe tegye a társaságot. Mindössze egy évvel a kinevezése után távozott.
A Malaysia Airlines azok után került anyagi vészhelyzetbe, hogy 2014-ben két Boeing 777-esük is baleset miatt megsemmisült és több százan haltak meg. A Pekingből Kuala Lumpurba tartó 370-es járatot teljesítő gépet egészében a mai napig nem találták meg, csupán néhány roncsdarab került elő, miután március 8-án eltűnt. Az Amsterdam-Kuala Lumpur (MH17) járatot pedig lelőtték az ukrán határ közelében júniusban.
A légitársaság már a balesetek előtt sem volt a legjobb anyagi formában, de a katasztrófák után 1,5 milliárd dolláros kormányzati segélycsomagot kellett igénybe vennie, cserébe elkezdte a társaság átalakítását. Ennek részeként a Malaysia csak a londoni járatát tartotta meg az európaiak közül, kivonta a 777-eseket a flottából és elbocsátotta dolgozói egyharmadát, mintegy hatezer embert.