Egyre nagyobb az igény a Boeing 737 és 767 azon változataira, amelyet a gyártó alakít át teherszállítóvá, ezért a Kínában és Szingapúrban lévő üzemekben is növelni kell a kapacitást.
A Boeing lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint egy meg nem nevezett ügyfelük két 737-800 BCF (Boeing Converted Freighter) gép gyártására adott megbízást, ezzel a típus rendelésállománya 134 példányra nőtt.
Eddig 36 darab átalakított 737-est adott át a gyártó 10 üzemeltetőnek, de az igények folyamatos emelkedése miatt növelni kell a kibocsátást is. Ezért Kínában 2021 elején kezdi el a termelést a Kantonban lévő egység újabb gyártósora, ahol kizárólag ezen típus konverziójával foglalkoznak.
Mivel a szélestörzsű gépek piacán is növekszik az igény az átalakított gépek iránt, a Boeing úgy döntött, hogy
a 767-esek átalakításával foglalkozó szingapúri partnerénél is újabb gyártósort állítanak be, ez az év vége felé már megkezdheti működését.
A koronavírus-járványban az utasszállító járatok kiesésével hatalmas kapacitáshiány alakult ki a légi áruszállítási piacon, az Eurocontrol adatai szerint a tavalyi forgalom 45 százaléka, naponta csupán mintegy 15 ezer járat közlekedik kontinensünk légterében.
A 737-800 BCF-et elsősorban belföldi és rövidtávú útvonalakon használják, 24 tonnás terhelhetőség mellett 2000 tengeri mérföldre képes repülni. A 767-esbe 56,5 tonna árut lehet rakodni, és 3300 tengeri mérföldet képes megtenni tankolás nélkül.