Ezúttal különlegesebb ajánlattal állt elő a Qantas az ausztrál utasok részére, akik jóformán csak belföldön mozoghatnak: az ország közepébe, az Ayers Rockhoz szervez kétnapos kirándulást a légitársaság.
Október elején a Qantas „Road to nowhere” (Út sehová) névvel indított olyan országnéző járatot, amelynek során Sydney-ből indulva 7 órás úton vehettek részt a jegyet vásárlók. Útba ejtették Új-Dél-Wales partszakaszait, Brisbane-t, az Aranypartot és az ország középső területén lévő Uluru-hegyet (Ayers Rock), illetve az azt magába foglaló Kata Thuta Nemzeti Parkot.
Most „Road to somewhere” (Út valahová) néven újabb programot szervezett a légitársaság. A közlemény szerint egyre több ausztrál állam nyitja meg határait a más régiókból érkezők előtt, így most már nagyobb belföldi utakra is lehetőség nyílik. Az első alkalommal 110 utast visznek el a cég egyik Boeing 737-esén az Uluru hegyhez december 5-én.
A járat Sydney-ből indul, előtte pezsgős reggeli várja az érdeklődőket a légitársaság reptéri prémium várójában.
A felszállás után a kikötői városrész felett a szokásosnál alacsonyabban repül majd a 737-es, a landolás előtt pedig az Ulurut és környékét nézhetik meg az utasok hasonló perspektívából.
A célállomáson kulturális workshopon vehetnek részt őslakosokkal, a háromfogásos vacsora után pedig éjszakai fényinstallációt nézhetnek meg a sivatagban.
Az éjszakát egy ötcsillagos szállodában töltik a vendégek, a másnapi program a napfelkelte megtekintésével kezdődik a hegynél.
Ez után a Kata Tjuda Nemzeti Parkban egy vezetett kirándulás következik, a brunch után indul vissza a gép Sydney-be. A légitársaság a járat szén-dioxid-lábnyomát teljes mértékben kompenzálja.
Az utazásra már foglalhatók helyek, turista osztályon repülve 2500, üzletin 4000 ausztrál dollárt (550 ezer – 880 ezer forintot) kér a Qantas.
Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója azt mondta, az első országnéző járatnak hatalmas sikere volt, az utasok visszajelzései alapján vállalták az újabb járatok indítását.
Jelezte, a légitársaság most a 2019-es belföldi kapacitás alig 30 százalékát dobja piacra, de reméli, hogy a karácsonyi időszakban ez a mutató 50 százalék fölé kúszik.