Újabb részleteket árult el a Heathrow üzemeltetője a repülőtér 2050-ig várható fejlesztéséről a társadalmi konzultáció induló napján.

A szerdán elindított társadalmi egyeztetés fő tárgya azonban a 2026-ig elkészülő harmadik futópálya, de a tervekben már a 2050-ig tartó beruházások is szerepelnek, amelyeket több fázisban valósítana meg a beruházó. A fejlesztés honlapján számos kép és egy videó is igyekszik elmagyarázni az ötleteket.

A kibővített Heathrow fantáziaképe (Forrás: Heathrow Airport)

Ebben a tervek alkotói környezeti és fenntarthatósági programokkal is megtámogatták a beruházást, állítva, ezen fő gondolatok mentén, a korábban begyűjtött vélemények alapján tervezték meg a bővítést és annak fázisait. A master plan szerint a harmadik futópályát úgy helyezték el, hogy a lehető legkevesebb embert érintsen a zaj, és megvédjék a vadon élő állatok élőhelyeit.

A zaj- és környezeti terhelés csökkentése érdekében pedig a repülőtér 6,5 órás éjszakai repülési tilalmat is be fog vezetni.

A további tervek között szerepel új szállodák, többemeletes parkolók építése, az árukezelési kapacitás megduplázása, valamint a terminálok körül és azokon belül kialakítandó parkok, a repülőtér körüli zöld védőövezet, benne sétáló- és kerékpár-útvonalakkal, új közösségi közlekedési kapcsolatok, alacsony emissziós zónák, valamint high-tech check-in és csomagkezelő zónák is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint írták, e fejlesztések révén lehet csak felvenni a versenyt a folyamatosan bővülő utasforgalommal, nem mellesleg ez segít abban is, hogy a repülőtéri díjak a 2016-os szint közelében maradjanak, így a jegyárak is kedvezőbbek lehetnek.

A beruházáshoz viszont újabb földterületeket is vásárolnia kell a repülőtér üzemeltetőjének, egy teljes falut és több mint 700 házat kell eltüntetni a fejlesztés útjából – jegyezte meg az Air Transport World online kiadása, hozzáfűzve, hogy folyókat, helyi utakat is el kell terelni, az M25-ös körgyűrűt pedig az itteni szakaszon alagútba kell vinni.

A 12 hetes konzultációs időszakban 43 eseményt tartanak majd, ahol a lakosság elmondhatja véleményét. A folyamat lezárása után ezeket összesítik és beépítik a bővítés szakmai anyagába, majd várhatóan 2020-ban benyújtják a végleges javaslatot, elindítva az engedélyezési eljárást.